وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گفت: فرهنگ مردم یزد عامل اصلی ثبت جهانی این شهر است.
کد خبر: ۴۶۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 20 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛علی ربیعی  در آیین رونمایی از طرح نسخه الکترونیک که به صورت پایلوت در استان یزد در حال اجرا است، شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به ثبت تاریخی استان یزد، اظهار داشت: بخشی از این ثبت تاریخی، مربوط به فرهنگ و فرهیختگی یزد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رفتارها و روابط انسانی مردم یزد بیش از هرچیزی در ثبت جهانی بافت تاریخی یزد موثر بوده و این ثبت جهانی زمینه معرفی فرهنگ یزد به جهانیان است.

وی به رونمایی از نسخه الکترونیک در یزد اشاره کرد و گفت: قطعا نه در بخش درمان و تامین اجتماعی بلکه در تمام بخش‌ها، دولت هرچه به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌ها پیش برود، هم کارآمدی و هم شفافیت را افزایش می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لازمه هر شفافیتی این است که ما به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌هایمان حرکت کنیم، افزود: امکان ندارد بدون الکترونیکی کردن فعالیت‌هایمان، جلوی فساد را بگریم.

ربیعی با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی پیشگام دولت الکترونیک است، گفت: در طرح تحول سلامت، ما با نظام الکترونیک می‌توانیم نظام ارجاع را سامان بخشیم.

وی افزود: ما می‌توانیم از تقاضاهای دوگانه القائی جلوگیری کنیم، الان تقاضا هم از طرف خریدار و هم از طرف فروشنده شکل می‌گیرد ولی ما می‌توانیم در یک پرونده ساده از دارویی که دوبار تجویز می‌شود جلوگیری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی شدن را عاملی برای نجات از هزینه‌های طرح تحول سلامت دانست و گفت: خانه‌های ما الان به حالت یک انبار کوچک داروخانه‌ها تبدیل شده و در همه خانه‌ها داروهای مختلفی وجود دارد.

به گزارش تسنیم،ربیعی با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های جدید مراجعات حضوری و فیزیکی انسان‌ها را کاهش داده است، بیان کرد: امیدواریم پرونده سلامت هم شکل بگیرد و بتوانیم این اقدام را در بیمارستانهای دولتی که مرتبط با تامین اجتماعی هم نیستند تجربه کنیم.

سازمان تامین اجتماعی، وزارت رفاه، شورای عالی بیمه را راه نظام درمان دانست و گفت: ما در این راه عقب‌تر ایستادیم ولی با همه صداقت حرکت کردیم و همکاری و همراهی بسیار بیشتری برای تحقق اهداف داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این را یک افتخار می‌دانم که در تمام فعالیت‌ها هیچ‌گاه رای‌گیری نکردم و در تمام مسائل به صورت اجماع نظر دیگران تصمیم‌گیری کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار