مسئول دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران گفت: با ثبت جهانی و به تبع آن افزایش گردشگران، یک فرصت بی نظیر برای معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی ناب مردم یزد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 22 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین المللی یزد،حسینیه ایران اظهار کرد: بعضی مردم و حتی مسئولان هنوز نمی دانند بابت ثبت جهانی  یزد چه اتفاقی قرار است رخ دهد و لازم است در این زمینه، اساتید این حوزه و مسؤلان ذیربط به تشریح ابعاد مختلف آن بپردازند.
وی گفت: آنچه که مشخص است با ثبت جهانی و به تبع آن افزایش گردشگران، یک فرصت بی نظیر برای معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی ناب مردم یزد ایجاد می‌شود که  برای بهره گیری حداکثری از این فرصت باید برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد.
حسینی در ادامه با تاکید بر اهمیت  بافت فرهنگی یزد افزود: پیشنهاد می شود کارگروه یا کمیته ای با حضور اساتید حوزه و دانشگاه مانند کارگروه ثبت بافت تاریخی شهر شکل بگیرد و بافت فرهنگی یزد نیز ثبت و حفظ شود و همچنین نسبت به احیاء آن قسمت‌هایی که فراموش شده است اقدام کرد.
این فعال فرهنگی در ادامه گفت:  مسأله بافت فرهنگی بسیار  مهم است چون آن چیزی که این بافت تاریخی  را بوجود آورده و هم برای تداوم و حفظ آن لازم است، فرهنگ  مردم یزد است.
وی ادامه داد: وجب به وجب بافت تاریخی یزد حرف برای گفتن دارد؛ از متصل بودن پشت بام ها به هم، جانمایی مساجد، حسینیه ها، بازار حمام، همچنین از کوبه های درب قدیمی و غیره.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: نقش فرهنگ قنات و قنوت و قناعت در شکل گیری این بافت غیر قابل انکار است و باید تمام دستگاه‌ها و سلایق سیاسی دست در دست هم دهند تا این گنجینه ارزشمند را به دنیا معرفی کنند.
مسؤل دبیرخانه یزد، حسینیه ایران بیان کرد: واقعیت این است که بسیاری از مردم یزد  هنوز بافت تاریخی  را ندیده اند! از این رو  یکی از کارهایی که انجام آن باید در اولویت کاری مسؤلان قرار گیرد معرفی بافت به خود مردم یزد است که به صورت تورهای یک روزه برای تمام اقشار مردم یزداز مهدهای کودک و مدارس تا ادارات و دانشگاه‌ها  می تواند صورت پذیرد.
این فعال فرهنگی افزود: ثبت جهانی یک شهر شیعی امر باارزشی است که برکات زیادی به دنبال دارد و امیدواریم با همدلی مسئولان، همه مردم یزد بتوانند از منافع آن بهره مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار