کد خبر: ۴۶۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 22 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از رشد 20 درصدی پیک برق استان نسبت به سال گذشته با وجود اقدامات پیک‌سایی خبر داد و این امر را ناشی از ورود صنایع جدید به مدار بهره‌برداری دانست.

«محمدحسن صباغزادگان» در نشستی که به منظور کنترل و مدیریت پیک بار مصرف استان با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت‌های توانیر، برق منطقه‌ای و توزیع استان برگزار شد، با بیان این‌ که استان یزد روزهای پرمصرف و پر باری را سپری می‌کند، گفت: یزد، استانی صنعتی با مصرف 70 درصد انرژی الکتریکی برای صنعت، با فرصت‌ها و چالش‌هایی بزرگ روبرو است .

وی ادامه داد: فرصت از این ‌رو که چرخ صنعت می‌چرخد و روزبه‌روز شاهد رونق صنعت هستیم و چالش از این ‌رو که این صنایع انتظار برقی پایدار دارند و این وظیفه ما را سنگین می‌کند .

صباغزادگان روند رشد مصرف برق در استان را بی‌سابقه دانست و گفت: با وجود برنامه‌ریزی‌ها، جلسات و مکاتبات متعدد با صنایع بزرگ و اقدامات مناسب در بحث مدیریت مصرف در خرداد سال‌جاری، نسبت به سال گذشته رشد 20 درصد پیک برق داشته‌ایم که ناشی از ورود صنایع جدید به مدار بهره‌برداری است .

این مقام مسئول در صنعت برق استان با اشاره به رونق صورت گرفته پس از بحث برجام، تصریح کرد: بهار 95 نسبت به بهار 96 شاهد 12 درصد رشد مصرف انرژی بودیم که این رشد مربوط به گرمای هوا نبود بلکه مربوط به رشد صنایع در استان است .

صباغزادگان از 300 مگاوات متقاضی در بخش تولید پراکنده خبر داد و افزود: هم‌اکنون 11 مشترک با بیش از 100 مگاوات در مدار بهره‌برداری قرارگرفته‌اند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، این نیروگاه‌ها در ایام تابستان موظف به تامین بخشی از بار شبکه شوند .

«علیرضا احمدی یزدی» معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر نیز ضمن بیان این که همزمان با ایام تابستان که کل زمان اوج بار شبکه سراسری در تمام کشور اتفاق می‌افتد و قریب به 60 تا 70 درصد انرژی الکتریکی در کشور افزایش پیدا می‌کند، افزود: این‌گونه جلسات به منظور هماهنگی و مدیریت شبکه در استان‌ها برگزار می‌شود .

وی شروع برنامه‌ریزی این جلسات را از مهرماه 95 اعلام و بیان کرد: این جلسات با شدت بیشتر، در ایام اوج بار و به صورت سالیانه و با محوریت شرکت‌های برق منطقه‌ای و با حضور شرکت‌های توزیع برگزار می‌شود .

احمدی یزدی با ابراز خوشنودی از تاثیر اقدامات مدیریت مصرف در کشور، تصریح کرد: تا امروز، اوج بار شبکه سراسری در کشور در چهاردهم تیرماه اتفاق افتاده که در همان روز، شاهد کاهش نزدیک به 3200 مگاوات از نیاز مصرف کشور توسط اقدامات مدیریت مصرف بودیم .

وی در رابطه با اقدامات شاخص صنعت برق استان یزد در بحث مدیریت مصرف نیز اظهار کرد: اقدامات شاخص توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع یزد از جمله اجرای هفته مدیریت مصرف که هر روز به یک گروه از مشترکان صنعت برق اختصاص داشت و هماهنگی‌ها و تجلیل از مشترکانی که سال گذشته همکاری داشتند، صورت گرفت .

«محمدحسین میرحسینی» معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این جلسه با اشاره به این‌ که معاونت‌های بهره‌برداری، آینه‌ی تمام نمای صنعت برق هستند، افزود: خوشبختانه در استان یزد بین 2500 تا 2600 مگاوات نیروگاه نصب‌شده داریم که حدود 400 مگاوات مازاد بر توزیع، تولید می‌شود .

وی پایین‌ترین تلفات شبکه در بین برق‌های منطقه‌ای کشور، پایداری و رؤیت پذیری بالا، شاخص عملکرد مهندسی و شاخص عملکرد بالای سیستم‌های حفاظتی را از بزرگ‌ترین دستاوردهای شرکت برق منطقه‌ای یزد دانست و گفت: واحد دیسپاچینگ این شرکت با هماهنگی کامل در مباحث مدیریت مصرفی ذخیره عملیاتی و تعطیلات و تعمیرات در ساعات مختلف به انجام ‌وظیفه پرداخته است .

«فاطمه زارع» رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در ادامه این جلسه به تشریح عملکرد شرکت برق منطقه‌ای در سال ۹۶ و تجارب حاصل‌شده از تعامل با صنایع بزرگ پرداخت و افزود: پیش‌بینی می‌شود پیک نیاز مصرف استان در سال جاری با ورود صنایع جدید به ۱۴۳۰ مگاوات برسد .

وی با اشاره به این‌ که سهمیه کاهش پیک شرکت در سال گذشته ۴۴ مگاوات بوده است، افزود: با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد صورت گرفته با مشترکان، میزان همکاری صنایع در روز پیک‌بار کشور، به ۸۱ مگاوات رسید .

زارع ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های tou با جابجایی ساعات پیک‌بار و اجرای طرح ذخیره عملیاتی با صنایع بزرگ، اجرای برنامه کاهش یا قطع برنامه‌ریزی‌شده صنایع و استفاده از ظرفیت نیروگاه چادرملو، پیک‌بار سال ۹۶   را بدون مشکل خاصی سپری کنیم .

همچنین در این جلسه مباحث و راهکارهایی در خصوص جلب مشارکت مشترکان صنعتی، کشاورزی و تجاری، تشویق مشترکان برتر به‌منظور رعایت الگوی مصرف، تعامل با آموزش‌ و پرورش، برگزاری سمینارهای تخصصی، اجرای طرح‌های مدیریت مصرف و اقدامات انجام ‌شده برای کاهش پیک‌بار توسط کارشناسان شرکت‌ توزیع برق یزد ارائه شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار