فرماندار مهریز گفت: رسیدگی به مطالبات معلولان و نیازمندان بخصوص افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مثل بهزیستی ضرورت کنونی جامعه است .
کد خبر: ۴۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 24 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سید محمد رستگاری در جمع رئیس ، کارشناسان و کارمندان اداره بهزیستی مهریز ضمن قدردانی از فعالیت های انجام گرفته در یکسال گذشته افزود: دولت توجه خاصی به نیازمندان و معلولان دارد .
وی ادامه داد: به رغم کارهای مهم و بزرگی که مسئولان با حمایت دولت برای جامعه هدف زیر پوشش بهزیستی انجام می دهند قطعا به همراهی و حمایت بخش خصوصی و خیران خیلی نیاز مبرم است .
فرماندار مهریز تصریح کرد: دولت زمینه حضور و مشارکت بخش خصوصی و خیران را بخاطر وسعت کار و فعالیت در بهزیستی فراهم کرده و هم اکنون شاهد مشارکت بسیار خوب افراد علاقمند در کار خدمات رسانی هستیم.
رستگاری گفت: اولویت دولت تدبیر و امید بر اساس سیاست های نظام و قانون اساسی جلب مشارکت بخش خصوص و خیران در کارهای مختلف جامعه و واگزاری امور مختلف به آنها است .
وی با تبریک کسب رتبه برتر استانی اداره بهزیستی مهریز بخاطر ارائه خدمات مختلف مناسب به گروه های هدف از دستگاه های مختلف اجرایی و تشکل های مردم نهاد بر همراهی بیشتر خواستار شد.
همچنین فرماندار مهریز با لوح سپاس از رئیس و کارمندان بهزیستی این شهرستان برای کسب رتبه برتر استان در بین ادارات بهزیستی قدردانی کرد.
در این دیدار رئیس اداره بهزیستی مهریز گزارشی از فعالیت های یکساله شهرستان ارائه و توجه ویژه مسئولان به مسائل حوزه معلولان و سالمندان و بخصوص مناسب سازی سطح شهر را خواستار شد.
هم اکنون یک هزار و 300 معلول در مهریز در اداراه بهزیستی دارای پرونده هستند و 400 نفر آنها مستمری دریافت می کنند .
مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.

irnayazdd@
***
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با آغاز کار برداشت خربزه در سطح70 هکتاراز اراضی این شهرستان تولید این محصول نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش یافت .
مهدی غیب الهی  اظهارکرد: امسال سطح زیرکشت این محصول نسبت به سالهای گذشته بخاطر بحران آب و تدوام خشکسالی از 140هکتار به 70هکتار کاهش یافته است .
وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوائی برداشت این محصول 22 تن و در بعضی مزارع 30 تن در هر هکتار و در مجموع بیش از یکهزارو 500 تن خربزه تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: با توجه به بحران آب و افت سفره های زیر زمینی کشت گونه های زراعی و باغی کم آب و پربازده متناسب با اقلیم منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
غیب الهی خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می شود کاشت محصولات گل خانه ای ، پسته ، زعفران و گیاهان در این شهرستان که برای تولید مستعد است در چرخه برنامه کاشت خود قرار دهند.
این مسئول تاکید کرد: با تداوم خشکسالی در دهه‌ پنجاه این شهرستان دارای بیش از 91 رشته قنات بوده که بعلت خشکسالی های پی درپی و کاهش نزولات جوی هم اکنون به 11 رشته کاهش پیدا کرده که اغلب آنها نیز در معرض خشک شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از قطب های کشاورزی استان به شمار می رود و در برخی از تولید محصولات کشاورزی و دامی مقام نخست و دوم را دارد خاطر نشان کرد: می توان با تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی علاوه بر برند سازی و معرفی کالاها در اشتغالزایی و افزایش راندمان تولید و درآمد زایی برای کشاورزان نیز موثر باشد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: بیش از 6 هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی در 15 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.
7540/ / خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار
***
فرمانده انتظامی خاتم گفت: جوان 17 ساله هنگام شنا در یک استخر کشاورزی در شهرستان به علت آشنا نبودن به فن شنا در عمق 4 متری غرق شد و جان خود را از دست داد.
به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین منصوری با بیان این خبر اظهارداشت: در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدگی فردی در یکی از استخرهای کشاورزی بخش مروست این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از حضور در محل، متوجه شدند کارگر 17 ساله به همراه دو نفر از دوستانش در استخر کشاورزی در حال شنا بوده که به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در عمق چهار متری غرق شده است.
منصوری تصریح کرد: با حضور عوامل اورژانس، مصدوم به مرکز درمانی منتقل؛ اما تلاش پزشکان موثر واقع نشد و این جوان جان خود را از دست داد.
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به گرم شدن هوا و استفاده زیاد از استخر، لازم است شهروندان نکات ایمنی را رعایت کرده و در استخرهایی که نجات غریق ندارند، اقدام به شنا نکنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار