کد خبر: ۴۶۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 24 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛کارشناس طیور سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به وجود 45 هزار و 311 کلنی زنبور عسل در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 239 تن عسل تولید شده است .

«سعید حبیبی» با اشاره به افزایش میزان تولید عسل در استان، اظهار کرد: امسال بیش از 239 تن عسل در استان تولید شده در حالی که این رقم در سال گذشته 190 تن بوده است .

وی با بیان این‌ که شهرستان تفت نسبت به سایر مناطق استان از پوشش گیاهی مناسب‌تری برخوردار است، افزود: این شهرستان با تولید 150 تن عسل در سال جاری، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است .

کارشناس طیور سازمان جهادکشاورزی استان درباره تعداد کلنی‌های موجود در استان نیز گفت: 45 هزارو 311 کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد که هر کلنی 5.3 کیلوگرم عسل تولید می‌کند.

وی با اشاره به این که عسل‌های مرتعی استان از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر سه شرکت در سطح استان اقدام به تولید و بسته‌بندی عسل می‌کنند .

حبیبی با بیان این ‌که تشخیص صحیح عسل طبیعی از عسل تقلبی نیازمند انجام آزمایش است، افزود: مردم با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانند از مرغوبیت عسل اطمینان حاصل کنند .

وی در پایان نیز با اشاره به لزوم حمایت از زنبورداران استان، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات برای توسعه زنبورستان‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی از اقدامات این سازمان برای حمایت از کندوداران استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار