کد خبر: ۴۶۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 25 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر آب و فاضلاب شهری اردکان به دنبال گلایه برخی ساکنان این شهر از بوی بد فاضلاب، آن را حاصل جریان کند فاضلاب تازه تاسیس شهر و طبیعی خواند و گفت: تنها راه مقابله با این مشکل استفاده مرتب از دستگاه واتر جت است.

 طی یک ماه اخیر در شهرک‌های شرق اردکان بوی تند فاضلاب مشکلاتی را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است و اهالی در تماس با رسانه‌ها از آنها می‌خواهند تا درباره این مشکل اطلاع‌رسانی کنند .

افزایش بوی فاضلاب و تعفن به حدی است که تنفس را برای ساکنین این شهرک‌ها دچار مشکل کرده و باعث اعتراض اهالی این منطقه مسکونی شده است .

چند تن از اهالی شهرک‌های فجر، قائم و 15 خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص مشکل بوی فاضلاب اردکان، گفتند: شدت بوی فاضلاب و تعفن موجود در هوا به ‌حدی است که در این هوای گرم نه می‌توانیم کولرهایمان را روشن و نه پنجره‌ها را باز کنیم .

این در حالی است که ساکنین سه شهرک واقع در شرق اردکان در اقدامی اعتراضی در پارک زیتون تجمع کرده و با پلاکاردهایی اعتراض خود را به این وضعیت نشان دادند ولی به گفته آنها، مسئولان امر پاسخگوی مطالباتشان نبوده‌اند .

اما این یک روی ماجراست و فضای مجازی و رسانه‌های محلی بخشی از دردل‌های مردم را پوشش داده‌اند و به قولی بصورت رسمی جهت پیگیری مشکلات با مسئولان مربوطه وارد صحبت نشده‌اند .

«رضا چهره آزاد» مدیر آب و فاضلاب شهری اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، به تشریح مشکل بوی بد ناشی از فاضلاب این شهر پرداخته و اظهار می‌کند: موضوع بوی بد فاضلاب برای سال‌های شروع بهره‌برداری برای تمام شبکه‌های جمع آوری فاضلاب مخصوصاً زمانی که انشعابات به طور کامل وصل نشده‌اند، وجود دارد .

وی اهمیت وجود شبکه فاضلاب به ویژه تاثیرات بسیار مثبت این طرح نسبت به تاثیرات منفی آن را یاداور می‌شود و خاطرنشان می‌کند: به علت جریان کم فاضلاب، ته‌نشینی مواد معلّق صورت می‌گیرد که با توجه به تعداد اندک انشعابات، مشکل موجود دوچندان می‌شود و البته عدم آگاهی مردم از این موضوع و نصب خودسرانه انشعاب فاضلاب از دیگر دلایل این اتفاق آزاردهنده است .

چهره‌آزاد با اشاره به این که به دنبال گلایه اهالی، به طور مداوم شبکه فاضلاب اردکان توسط «واتر جت» شستشو می‌شود، تصریح می‌کند: در اعتراضات صورت گرفته در هفته‌های اخیر، مسئولان آبفای اردکان و کارشناسان مربوطه در منطقه حضور یافته و به بررسی چند دریچه فاضلاب پرداختند ولی در با توجه به شستشوی صورت گرفته،‌بوی فاضلاب آزاردهنده نبود.

وی اظهار می‌کند: البته باید یادآور شد که با توجه به شرایط موجود در ساعات اولیه صبح، همواره امکان افزایش بوی نامتبوع فاضلاب بیش از دیگر ساعات است و احتمال دارد که در این زمان، بوی بد بیشتر شود .

مدیر آبفا شهری اردکان تنها راه مقابله با این مشکل را استفاده مرتب و برنامه‌ریزی شده از دستگاه واتر جت عنوان و اضافه می کند: متاسفانه به علت عدم آگاهی، مردم به این موضوع حساس شده و اداره آب و فاضلاب و دستگاه‌های مرتبط مقصر این اتفاق قلمداد می‌شوند در حالی که با توجه به قطر زیاد لوله و سرعت کم فاضلاب در سال‌های اولیه راه‌اندازی انشعابات فاضلاب، بوی حاصل از جریان کند فاضلاب طبیعی است و فقط با شستشو بموقع قابل رفع خواهد بود .

چهره‌آزاد در پایان با اشاره به این که این اداره در هرزمان آمادگی پیگیری مراجعات و درخواست‌های رفع مشکلات اینچنینی را دارد، عنوان می‌کند: از شهروندان عزیز اردکانی می‌خواهیم در صورت بروز هرگونه مشکل در حوزه آب و فاضلاب، مستقیماً با این اداره در ارتباط باشند چرا که رفع مشکلات در فضای مجازی محقق نخواهد شد و مطمئناً ما نیز در راستای رفع مشکلات شهروندان از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار