مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی یزد گفت: طغیان آفت مگس مدیترانه‌ای در یزد خسارات زیادی به باغات استان وارد کرده است.
کد خبر: ۴۶۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 25 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد سطح زیر کشت باغات استان یزد را شش هزار و 740 هکتار اعلام کرده و گفت: به دلیل خسارات ناشی از گرمازدگی و تگرگ در بعضی از محصولات استان چون زردآلو و آلو کاهش برداشت داشته‌ایم.

یدالله جوادپور میزان تولید این نوع محصولات را بیش از 84 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: خوشبختانه علی‌رغم خشک‌سالی شدید سال‌های اخیر و افت نسبی تولیدات کشاورزی با افزایش تولید محصولاتی مانند انگور روبه‌رو بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: بیشترین محصول سردرختی در استان مربوط به زردآلو و انگور است که با توجه به خاصیت زودرسی و نوبر بودن آن، در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

جوادپور بابیان اینکه متأسفانه طغیان آفت مگس مدیترانه در دو سال اخیر در استان بر روی محصولاتی مانند هلو، شفتالو و آلو و درختان زردآلوی دیررس خسارات زیادی وارد کرده است، اذعان کرد: همکاران سازمان جهاد کشاورزی در تمامی شهرستان‌های آلوده به این آفت با تشکیل شبکه خاص مراقبت محصول و اطلاع‌رسانی به کشاورزان در حال مبارزه با این آفت هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد سطح زیر کشت بارور بادام در استان را بیش از 7 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در سال جاری تولید محصول بادام استان چهار هزار و 773 تن بوده است و آفت زنبور مغز دار که آفت رایجی در این محصول است در سال جاری خسارت‌های زیادی را به باغات بادام استان وارد کرده است.

این مقام مسئول در خصوص میزان سطح زیر کشت گردو در استان تصریح کرد: سطح زیر کشت بارور محصول گردو در یزد هزار و 277 هکتار و تولید سالیانه این محصول برابر با هزار و 4 تن بوده است. 

وی بابیان اینکه متأسفانه مشکلات سرمازدگی و خشک‌سالی در سال جاری تولید این محصولات را کاهش داده است، اذعان کرد: خشک‌سالی باعث طغیان آفت پروانه چوب‌خوار گردو شده است و همچنین بسیاری از باغات باسابقه استان در مناطق کوهستانی را تهدید کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار