نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خواهان شفاف سازی دولت آمریکا نسبت به یک بیانیه اخیر مایک پامپئو، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دلیل مداخله وی در امور داخلی این کشور شد.
کد خبر: ۴۶۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 25 July 2017
به گزارش تابناک :  چند روز پیش پامپئو گفت: اوایل ماه ژوئیه به مکزیک و بوگوتا سفر کرده و با آنها درباره وضعیت ونزوئلا و اقدامات احتمالی به منظور "یک نتیجه بهتر" از بحران سیاسی این کشور بحث کرده است.

مادورو گفت: من تقاضا دارم که بیانیه مدیر سازمان سیا به طور کافی شفاف شود و از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که خود را یک دولت جهانی می‌داند می‌خواهم درباره این اظهارات غیرواقعی و مداخله جویانه پامپئو توضیح دهد.

این در حالی است که وزارت خارجه‌های مکزیک و کلمبیا که از سوی کاراکاس متهم به شراکت در این مذاکرات مداخله جویانه شده‌اند، ادعاهای ونزوئلا را رد کرده و گفتند: برنامه‌ای برای هیچگونه اقدامی علیه این کشور ندارد.

ونزوئلا قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئیه یک رای گیری به منظور تعیین یک مجلس بازنویسی قانون اساسی برگزار کند تا از بحران سیاسی خارج شود.

ونزوئلا از اوایل آوریل تاکنون بعد از تصمیم دادگاه عالی به منظور در اختیار گرفتن اختیارات قانونگذاری از پارلمان تحت کنترل مخالفان شاهد اعتراضات گسترده بوده است.

اگرچه دادگاه عالی این طرح را لغو کرد اما باز هم اعتراضات عمومی متوقف نشده است.




منبع : اسپوتنیک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار