معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر ضرورت و حمایت جدی از طب سنتی تاکید کرد و گفت: این امر نقش اساسی در افزایش آگاهی های مردم در جامعه اسلامی دارد.
کد خبر: ۴۶۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛امیر هوشنگ مهرپرور در نشست خبری طرح بشیر سلامت با اصحاب رسانه با بیان اینکه کشور ما می تواند به برند طب سنتی در جهان تبدیل شود بر حمایت علمی از آن به عنوان مهمترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی یزد و وزارت متبوع خبر داد.
این مسئول اظهار داشت: برخورد علمی با موضوع مهم طب سنتی از مهمترین اولویت‌های اجرایی در این دانشگاه است و برای جهانی شدن قطعا به اثباط علمی نوین نیاز دارد.
مهرپرور گفت:طب سنتی نقش مکملی در ارائه خدمات درمانی دارد و باید زمینه‌های اعتماد بیشتر در مورد طب سنتی در جامعه و بیت مردم بوجود آید.
همچنین رییس موسسه تأمین درمان بسیجیان یزد گفت: بازشناسی ، تبیین و ترویج طب سنتی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید برای تحقق اهداف کشور و نظام فعالیت داشت.
ولی نوری زاده افزود: موسسه تامین درمان بسیجیان با همکاری انجمن طب سنتی کشور کتاب طب سنتی را با هدف یکسان سازی اطلاعات در این حوزه در قالب 6 فصل تدوین و منتشر کرده است.
در ادامه فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی به منظور توسعه طب اسلامی به اهمیت علوم دینی و نقش آن در پیشرفت در علوم پزشکی اشاره کرد.
سردار اکبر فتوحی ادامه داد: اصل طب از اسلام آمده است و بدون شک پیشرفت در علوم مخالف پزشکی در گرو پرداختن به علوم قرآنی و دینی است.
همچنین رییس دانشکده طب سنتی اردکان گفت: تاکنون حدود 960 نفر از فرهنگیان در قالب های مختلف علمی و آموزشی با علم طب سنتی آشنا شده اند و دوره های نیز ادامه دارد.
مجید امتیازی افزود: هم اکنون هفت دانشکده طب سنتی در کشور وجود دارد و در دانشکده طب سنتی اردکان 29 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 24 نفر در حال تحصیل و بقیه فارغ التحصیل شده اند.
نشست خبری طرح بشیر سلامت در خصوص اهمیت طب سنتی توسط موسسه درمان سپاه یزد برگزار شد و شرکت کنندگان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار