استاندار یزد گفت: در برنامه های فرهنگی و مذهبی به جوانان نقش بدهید که از این طریق در زمینه دینی ثابت قدم شوند و در این زمینه رشد کنند.
کد خبر: ۴۶۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سید محمدمیر محمدی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: دلیل رفع نشدن برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی با وجود تلاش های زیاد نپرداختن به علتها است.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکل باید توسط مسئولان و کارشناسان پیشنهاد ارائه شود، ادامه داد: وجود اتاق فکر برای مسائل فرهنگی تاثیر زیادی ندارد، چرا که این مسائل کل جامعه را درگیر کرده اما اتاق فکر به چند نفر محدود است؛ بر این اساس همه باید پیشنهاد ارائه دهند.
عالی ترین مقام اجرایی استان با یادآوری اینکه در موضوع عفاف و حجاب دستگاه های مرتبط، مساجد و هیات های مذهبی کارهای زیادی انجام دادند، این پرسش را مطرح کرد که چرا تلاش های دستگاه هایی از جمله آموزش و پرورش به نتیجه مطلوب منجر نشده است و در زمینه های فرهنگی در جامعه سستی وجود دارد؟.
میرمحمدی افزود: امروزه شبکه های مختلف اجتماعی در همه خانه ها و در کنار اعضای خانواده در حال تاثیر گذاری هستند و اسباب اصلی اطلاع رسانی امروز موبایل و رسانه و شبکه مجازی است، از این رو باید راهکاری برای تقویت حضور فعال صاحب نظران در این فضا ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید متولیان فرهنگ و زنان جامعه شبکه های مجازی را در دست بگیرند و محتواهایی را فراهم کنند که امکان جذب جوانان به دین و عفاف و حجاب فراهم شود.
استاندار یزد با بیان اینکه در داخل کشور در زمینه حجاب سنت ها و عرف ها متفاوت است، گفت: باید عفاف و حجاب بر اساس عرف های متفاوت تعریف شود.
میرمحمدی افزود: باید مسائل اساسی دنبال و فعالیتها به صورت ریشه ای برنامه ریزی شود؛ اگر همیشه به دنبال منع کردن و برخوردهای نادرست و تند باشیم مخاطب را به موضع گیری مقابله و لجبازی وادار می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی فرهنگی باید بدون تحقیر و سرزنش باشد با جذب جوانان معرفت دینی نمودار شود، ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی شود تا جوان از دینداری و عفاف و حجاب اطمینان خاطر داشته باشد و با غرور در هر شرایطی آن را حفظ کند و حتی در خارج از کشور هم دچار تزلزل نشود.
وی تصریح کرد: اگر مشاهده می شود یک ایرانی در خارج از کشور مسائل دینی را کم اهمیت می شمارد به دلیل سست بودن باورها است.
استاندار یزد گفت: باید در امور فرهنگی به جوانان نقش داده شود و از این طریق در حوزه دینی ثابت قدم می شوند و در این زمینه رشد کنند.
میرمحمدی درباره نحوه ترویج دین خاطر نشان کرد: نیاز به نماد و عروسک برای ترویج دین نداریم بلکه افرادی را می خواهیم که از نظر اخلاق و دینداری الگوی جوانان باشند تا انگیزه برای جوانان ایجاد شود.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه در فضای مجازی جوانان فعالیت زیادی دارند برنامه های فرهنگی هم باید در جایی اجرا شود که جوانان حضور داشته باشند و استفاده کنند بنابراین شبکه های اجتماعی فرصت خوبی است.
میرمحمدی با یادآوری فرصت های زیاد فرهنگی و مذهبی گفت: ماه محرم در پیش است باید ببینیم حاصل کار فرهنگی در این فرصت ها چیست، چرا که برنامه های مذهبی باید اسباب بیداری و متحول شدن جوان باشد به طوری که جوان بداند محرم و ارزش های آن برای ده روز محرم نیست و اگر اینگونه شد جوانان در یک مسیر درست قرار می گیرند.
استاندار یزد با بیان اینکه فرهنگ کار ضعیف است، گفت: اگر برخی از افراد اتباع بیگانه و غیر بومی ها را به کار می گیرند به این دلیل است که فرهنگ کار در بین بومی ها ضعیف است باید زحمت کشیدن ارزش پیدا کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار