بر اساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی، گمرک ایران پس از ژاپن رتبه دوم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را در اختیار دارد.
کد خبر: ۴۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶ 02 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مهرداد پیرحیاتی در دیدار فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به دستاوردهای گمرک در مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: بر اساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی، گمرک ایران پس از ژاپن رتبه دوم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه به‌طور متوسط روزانه 600 وسیله نقلیه سنگین از استان یزد به مقصد سایر کشورها بارگیری می‌شود،بیان کرد: اکنون با الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای گمرکی و همچنین پیاده‌سازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد حاشیه امنی برای تجارت و کاهش حجم قاچاق به وجود آمده است.
پیرحیاتی تأکید کرد: در گذشته برخی افراد سودجو با کم‌اظهاری یا خلاف‌اظهاری ارزش یک کالا را تغییر می‌دادند تا تعرفه کمتری بپردازند اما با الکترونیکی شدن فرآیندها، شاهد حذف این معضلات و رشد چشمگیر و فزونی درآمدهای گمرکی هستیم.
وی به تحلیل تجارت خارجی استان در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پرداخت و تصریح کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری 538 هزار تن کالا به ارزش 138 میلیون دلار به خارج کشور صادرشده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 23 و از نظر وزن 19 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی عمده کالاهای صادراتی گمرک یزد را کاشی و سرامیک، میلگرد، نایلون، ظروف شیشه‌ای و هیدروکربن ذکر کرد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه صادر می‌شود.
وی افزود: در این مدت نیز 6 هزار تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 11 درصد و از حیث وزن 14 درصد رشد داشته است.
پیرحیاتی دراین‌باره خاطرنشان کرد: عمده واردات گمرک یزد مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی استان است که اکثر آن از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار