کد خبر: ۴۷۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 08 August 2017
به نام خداوند جان و خرد
ن والقلم و ما یسطرون
خبرنگاران، طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و میکوشند تا شفافیت را به جای ابهام و گفت و گو و تعامل و ارتباط را به جای فاصله و تقابل، جایگزین کنند.

جامعه بدون خبرنگار، جامعه ایست که در آن ارکان قدرت هیچ تعهدی نسبت به پاسخگویی در قبال عملکرد خود به افکار عمومی نمی بینند و خود را فارغ از نظارت و مطالبه گری، یکه تاز عرصه مدیریت خود محور مبتنی بر تک صدایی و پنهان کاری می دانند.

چشم تیزبین، جان آگاه، زبان حق گو و اندیشه پویای خبرنگاران که به مانند قلبی تپنده، جامعه را به حرکت، اصلاح، مطالبه گری، نظارت بر عملکرد مسوولین و نقد و نظر فرا میخوانند، سرمایه ایست بی بدیل که ضامن رشد و تعالی و بالندگی هر دیاریست.



امروزه در کنار فعالیت ارزشمند و تاثیر گذار خبرنگاران رسمی و حرفه ای، پدیده نوین" شهروند خبرنگاران" نیز به مدد رشد تکنولوژی و گسترش تلفن های هوشمند و دیگر ابزار ارتباطی، فراگیر شده و هر شهروند بدل به یک رسانه و عاملی برای نظارت بر کار مسوولین و مطالبه حقوق شهروندی خود شده است و این امر، اگر مبتنی بر آگاهی، انصاف، صداقت و اخلاق حرفه ای گام زدن در فضای رسانه باشد، امر مبارکیست که همگان باید قدردان و حامی گسترش و فراگیری آن باشند.

افتخار دارم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار صارمی و همه خبرنگارانی که در راه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جای جای جهان، جان شیرین خود را تقدیم بشریت کرده اند، روز ۱۷ مرداماه، این یادگار ارزنده دولت محبوب اصلاحات، که مزین به " روز خبرنگار" شده را به حضور همه همکاران عزیز و ارجمندم در سراسر استان و تمامی شهروند خبرنگارانی که بی مزد و منت به گسترش فضای آگاهی و نقد و نظر منصفانه و مطالبه گری اجتماعی دامن می زنند، شادباش گویم و از خدای متعال سلامتی روزافزون و شادکامی این پرچمداران عرصه خبر و رسانه را آرزو نمایم.


سید حسین پایدار اردکانی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار