کد خبر: ۴۷۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 10 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که وضعیت بهداشتی و سلامت حجاج در وضعیتی اطمینان‌بخش قرار دارد.

وزارت بهداشت عربستان چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه‌ای از «وضعیت اطمینان‌بخش» حجاج خبر داد و اعلام کرد که هیچ بیماری مُسری مشاهده نشده است. وزارت بهداشت سعودی با بیان اینکه همه تمرکز خود را روی پیشگیری گذاشته است، اعلام کرد که اقداماتش را با «هماهنگی و همکاری سازمان بهداشت جهانی» و هیئت‌های بهداشتی بین‌المللی انجام می‌دهد.

طبق این بیانیه، تعداد زائرانی که از ابتدای ذی‌قعده به اورژانس بیمارستان‌های مکه مکرمه مراجعه کرده‌اند، 1004 حاجی است و 249 نفر نیز به مطب پزشکان مراجعه کرده‌اند. تاکنون هشت نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

وزارت بهداشت عربستان همچنین گزارش داد که این مرکز بیمارستان و مراکزی بهداشتی در مکه مکرمه و مدینه منور و مشعر مستقر کرده که به این قرار است: 25 بیمارستان (4 عدد در صحرای عرفات؛ 4 عدد در منا؛ 7 عدد در مکه؛ 9 عدد در مدینه) در کنار شهرک پزشکی ملک عبدالله.

به گزارش فارس، در این گزارش آمده که 500 تخت آن برای اورژانس و 500 تخت آن برای «سی.سی.یو» است، برای حجاج آماده و پیش‌بینی شده که بیمارستان حرم در کنار حرم مکی نیز که از پشتیبانی 155 مرکز بهداشتی دائم و فصلی برخوردار است، خدمات رسانی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار