کد خبر: ۴۷۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 11 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد عنوان کرد: طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی ۷۲ مورد، دامپروری ۱۰۵ مورد، صنایع دستی ۲۷ مورد، فعالیت‌های صنعتی و معدنی ۴۹ مورد و خدمات نیز ۱۰۳ مورد بوده است .
 «امیر زین العابدین قمی» با تاکید بر اجرای طرح‌های خوداشتغالی و فرصت های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در زمینه‌های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به ۳۵۶ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی در سه ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت شده است .
وی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت در دستور کار کمیته امداد قرار دارد که فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام از جمله این برنامه‌هاست .
زین‌العابدین قمی با بیان این که توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش ‎ های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می ‎ شوند.
وی با بیان این که ۷۲ وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی ، ۱۶۶ مورد از محل قرض الحسنه بانکی و۱۶مورد هم به عنوان تسهیلات تلفیقی و صندوق توسعه ملی بوده است، تصریح کرد: طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی ۷۲ مورد، دامپروری ۱۰۵ مورد، صنایع دستی ۲۷ مورد، فعالیت های صنعتی و معدنی ۴۹ مورد و خدمات ۱۰۳ مورد بوده است .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یادآور شد: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته ۲۶۱ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با بیش از ۱۱ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ در زمینه های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به یک هزار و ۸۱۸ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی اعطاء کرده است .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار