کد خبر: ۴۷۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد از ارائه تسهیلات ویژه دانشگاه یزد به دانشجویان برتر خبر داد.

علی‌اکبر تدین  با اشاره به اینکه دانشگاه یزد هم‌اکنون در ردیف ۲۰۰ دانشگاه جوان برتر جهان قرار گرفته است، اظهار داشت: شرایط دانشگاه یزد امروز با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه ای که دانشگاه یزد برای دانشجویان دارای استعداد برتر در نظر گرفته است، افزود: امسال سومین سالی است که این تسهیلات را برای دانشجویان نخبه قائل می‌شویم.

تسهیلات ماهانه ۵۰۰ هزار تومانی به دانشجویان استعداد برتر

تدین بیان کرد: در سال‌های قبل برای دانشجویان دارای رتبه زیر ۱۰۰، ماهانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات در قالب‌های مختلف ارائه می‌شد که این امتیاز امسال فراگیری بیشتری دارد و به جز دانشجویان دارای رتبه زیر ۱۰۰، شامل دانشجویان موفق دیگری نیز می‌شود.

وی از جمله سوابقی که می‌تواند دانشجویان را زیر پوشش این طرح قرار دهد به سوابق تحصیلی دانشجو در دوران متوسطه شامل کسب امتیاز در المپیادهای مختلف، المپیادهای دانشجویی در همه سطوح برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، رتبه آزمون کارشناسی هنگام ورود به دانشگاه، کسب رتبه در جشنواره‌های مورد تایید دانش‌آموزی و دانشجویی، برتری در مسابقات فرهنگی، ادبی و هنری در سطوح ملی و استانی، داشتن اختراعات برگزیده مورد تایید بنیاد ملی نخبگان، معدل دوره متوسطه و ... اشاره کرد.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد افزود: در مجموع بر اساس این طرح، دانشجو در پنج خوشه، خوشه‌بندی می‌شود و دانشجویان همه مقاطع می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

میزان تسهیلات پرداختی به دانشجویان بر اساس جدول امتیازدهی سایت دانشگاه انجام می‌شود

وی یادآور شد: میزان تسهیلات پرداختی به دانشجویان بر اساس جدول امتیازدهی انجام می‌شود که در سایت دانشگاه یزد بارگذاری شده است.

تدین، تسهیلات پرداختی را شامل سه دسته آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانست و گفت: در مجموع آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به دانشجویان استعداد برتر وسیع‌تر شده و دانشجویان بیشتری می‌توانند زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی سامانه‌ای در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که همه دانشجویان می‌توانند در آن ثبت نام کنند که پس از بررسی و امتیازدهی، مشمولان تسهیلات از آن بهره مند خواهند شد.

تدین یادآور شد: سال گذشته به رغم اینکه میزان فراگیری کمتر بود، ۳۰ تا ۴۰ دانشجو از پژوهانه استفاده کردند.

دانشگاه یزد در زمره ۲۰۰ دانشگاه برتر جوان جهان

رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه یزد در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته و اکنون در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جوان دنیا قرار گرفته است، افزود: در کشور نیز دانشگاه یزد جزو ۱۱ دانشگاه برتر به شمار می رود.

تدین عنوان کرد: در مقطع کارشناسی ۶۲ رشته با ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۴۰۰ نفر، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۰۱ رشته با ظرفیت پذیرش هزار و ۹۰۰ نفر و در مقطع دکتری ۴۵ رشته با ظرفیت پذیرش ۱۸۰ نفر دایر است.

وی، تعداد دانشجویان دانشگاه یزد در حال حاضر را ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: هفت درصد از دانشجویان دانشگاه یزد هم اکنون در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد تصریح کرد: در مجموع تنوع خوبی در رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و منابع طبیعی وجود دارد.

راه اندازی موتور جستجوگر فارسی برای نخستین بار در دانشگاه یزد

تدین، امکانات و فضای فیزیکی مناسب را نیز از دیگر شاخصه‌های این دانشگاه برشمرد و بیان کرد: دانشگاه یزد از دانشگاه‌های جوان کشور به شمار می رود در کنار امکانات و فضای فیزیکی مناسب، از هیئت علمی و اساتید بسیار خوبی بهره مند است و بسیاری از اعضای هیئت علمی این دانشگاه از دانشجویان دارای رتبه های برتر بهترین دانشگاههای معتبر داخلی و خارجی هستند.

وی یادآور شد: در بین اساتید نمونه کشوری اساتیدی از دانشگاه یزد هم وجود دارند و همینطور در بین دانشمندان ISI.

تدین از دیگر ویژگی های دانشگاه یزد به موفقیت های چشمگیر در حوزه های آموزش و پژوهش اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه موتور جستجوگر فارسی برای نخستین بار در کشور توسط دانشجویان و اساتید این دانشگاه تهیه شد.

وی تصریح کرد: در مجموع تلاش کرده ایم با توجه به فعالیت های باشگاه دانشجویان دانشگاه یزد، ارتباط خود را با دانشجویان مستعد یزد حتی اگر در دانشگاه یزد تحصیل نکنند، حفظ کنیم و امکان استفاده آنها از فضای مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی را فراهم آوریم.

به گزارش مهر، دانشگاه یزد در سال ۱۳۶۷ تاسیس شد و هم اکنو دارای ۴۵۰ عضو هیئت علمی است که هفت درصد آنها استاد، ۲۵ درصد دانشیار، ۶۳ درصد استادیار و پنج درصد مربی هستند.

این دانشگاه با ۱۳ هزار و ۴۰۰ دانشجو دارای هشت پژوهشکده، ۲۲ گروه پژوهشی، هفت نشریه علمی و پژوهشی، سه پردیس، دو دانشکده مستقل، ۱۲ دانشکده و هشت گروه مستقل است.

دانشگاه یزد در فضای به وسعت ۳۸۰ هکتار بنا نهاده شده و دارای ۳۰ هکتار فضای سبز، ۲۳ هکتار زیربنا، ۱۱ هکتار فضای آموزشی، هفت هکتار خوابگاه، یک هکتار سالن غذاخوری، یک هکتار فضای ورزشی و ... است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار