نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: کمبود بارش در دهه‌های اخیر و افت سطح آب‌های زیرزمینی، استان یزد را با چالش جدی تامین آب مواجه کرده و باید برای آینده استان به فکر منابع آبی جدید باشیم.
کد خبر: ۴۷۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 12 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست توجیهی طرح انتقال آب خلیج فارس، اظهار کرد: مردم مناطق خشک و کویری ایران از دوران های گذشته به دنبال انتقال آب بوده اند و کمبود منابع آبی خود را با ساخت قنات و انتقال آب به محل سکونت خود جبران می کرده اند.
وی با اشاره به طرح های انتقال آب به استان یزد، بیان کرد: هم اکنون خط لوله اول انتقال آب، آب شرب مردم یزد را تامین میکند اما در سال های آینده این آب کفاف نیازهای استان را نمی دهد.
نماینده مردم یزد و اشکذر افزود: در حال حاضر طرح انتقال آب خلیج فارس هم در دست اجراست که آب آن به مجتمع چادرملوی یزد می رسد اما دیگر صنایع استان هم می توانند برای تامین آب خود، انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان را در دستور کار قرار دهند.
موسوی ادامه داد: در همین راستا برای بررسی بهترین مسیر انتقال آب از آب های جنوب کشور به همراه مسئولین و صنعتگران استان یزد از طرح انتقال آب خلیج فارس بازدید کردیم تا ضمن آشنایی با جوانب مختلف موضوع، راهکارهای موجود برای انتقال آب به استان یزد را بررسی کنیم.  
وی با اشاره به رشد جمعیت استان یزد در سال های اخیر افزود: با توجه به رشد جمعیت و نیازهای آبی استان که توسعه یزد را با چالش های جدی مواجه کرده، بخش صنعت استان باید فکری برای تامین آب موردنیاز خود در آینده داشته باشد.
موسوی بیوکی با بیان اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی، باید معادن استان یزد در خود استان فراوری شوند که برای تامین آب آن انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان گزینه مناسبی به نظر می رسد.
یادآور می شود در این نشست مجری طرح انتقال آب خلیج فارس توضیحاتی پیرامون نحوه انجام طرح، چگونگی شیرین کردن، پمپاژ و انتقال آب ارائه داد.
طرح انتقال آب خلیج فارس با مشارکت بخش خصوصی برای آبرسانی به طرح های صنعتی گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملو در حال اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار