کد خبر: ۴۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 17 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد با اشاره به دستاوردهای این تعاونی در حوزه‌های مختلف،‌گفت: سه قطار با ظرفیت هر کدام 70 صندلی وی آی پی ویژه مسیر یزد- تهران خریداری شده که امیدواریم تا دو ماه آینده در استان راه‌اندازی شوند.
«محمدرضا رضایی‌نژاد» در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن 21 سالگرد تأسیس گروه تعاونی پیشگامان در استان یزد برگزار شد، با بیان این‌که پیشگامان نماد تفکر تعاونی صحیح است، اظهار کرد: ما می‌توانیم با جمع کردن پول خرد مردم کارهای بزرگی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی استان انجام دهیم.

وی بحث انرژی خورشیدی را یکی از اولویت‌های اجرایی این تعاونی برای امسال دانست و بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای بزرگ و توسعه دنیا در حال رفتن به سمت استفاده از انرژی‌های پاک نظیر انرژی خورشیدی هستند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد در ادامه با اشاره به حمایت‌های مطلوب دولت در راستای استفاده از انرژی خورشیدی این تعاونی هم سعی کرده اقدامات شاخص و بنیادی در این حوزه انجام دهد.

رضایی‌نژاد با بیان این‌که حمایت دولت از خرید و استفاده کلان انرژی خورشیدی بیشتر و به صرفه‌تر است، تصریح کرد: پیشگامان قصد دارد با جمع سرمایه‌های خرد و جذب مشارکت مردم در استان یزد نسبت به تأمین انرژی خورشیدی با صرفه اقتصادی بیشتر و قدرت چانه‌زنی بالاتر نسبت به تأمین انرژی خورشیدی منازل اقدام کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی‌ مرکز ‌شتاب دهنده را از جمله اقدامات انجام شده در گروه پیشگامان یزد دانست و بیان کرد: آموزش‌های کنترل طرح، برنامه‌ریزی و آشنایی با مسائل حقوقی و همچنین حمایت‌های مالی تا سقف 25 میلیون تومان از گروه‌های ایده‌پرداز جوان و دانشجویی از جمله رسالت‌های مرکز شتاب دهنده پیشگامان یزد است.

وی با بیان این‌که امیدواریم بتوانیم امسال فاز اول بندرخشک پیشگامان را افتتاح کنیم، گفت: بهره‌برداری از سردخانه بندرخشک از دیگر برنامه‌های امسال این تعاونی است.

مدیرعامل گروه پیشگامان یزد خرید سه قطار ویژه مسیر یزد- تهران با ظرفیت هر کدام 70 صندلی وی آی پی را از دیگر اقدامات انجام شده در این‌ تعاونی دانست و بیان کرد: امیدواریم تا دو ماه آینده این قطارها در استان یزد راه‌اندازی شوند.

رضایی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که یزد باید به قطب اقتصادی و مرکز ترانزیت کشور تبدیل شود، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفت و آمد زیاد به استان و از استان یزد یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی این تعاونی است.

وی راه‌اندازی خط تولید کاغذ سنگی را از دیگر اقدامات گروه تعاونی پیشگامان دانست و بیان کرد: مدیران باید در راستای توسعه اقتصادی با روش‌های جدید و به روز دنیا آشنا شوند، به همین دلیل پیشگامام مسئولیت اجرای فرآیند دوره‌های آموزشی مدیران را در دستور کار خود قرار داده است.

ضرورت ترویج سرمایه گذاری در تولید

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر سود پول در کشور مانع توسعه تولید و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: بانک‌ها و دولت باید برنامه‌ریزی داشته باشند که سرمایه گذار به جای پس انداز پول خود در بانک‌ها، سرمایه خود را در تولید مصرف کند.

وی در پایان با بیان این که تعاونی پیشگامان در حال حاضر 42 هزار نفر سهامدار دارد، خاطرنشان کرد: مردمی کردن اقتصاد با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یکی از جدی ترین رویکردهای گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار