کد خبر: ۴۸۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 19 August 2017
مهدی مقدسی، نماینده موافق محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت:
▪️ایشان پاکدامنی و لیاقت و شایستگی خود را با توجه به سابقه‌ای که دارند به اثبات رسانده‌اند. ایشان به انسجام تیم اقتصادی دولت اعتقاد دارند. به اقتصاد مقاومتی و فرمایشان مقام معظم رهبری اعتقاد دارند. قول داده‌اند شرکت‌های دانش بنیان را تقویت کنند.

▪️توجه به اشتغال روستاها، صنایع ریلی، مبارزه با قاچاق کالا و تقویت واحدهای معدنی به عهده ایشان است. جوانگرایی و استفاده از زنان شایسته و نخبه در سطوح مدیریتی از برنامه‌های ایشان است.

▪️تنها وزیری هستند که اهداف کمی را داخل برنامه‌ خود آورده‌اند. اگر پیشنهاد این وزراتخانه را به من داده بودند برنامه ششم را ملاک قرار می‌دهم تا تحول اساسی در بخش صنعت و معدن را بوجود بیاورم. جناب آقای شریعتمداری می‌دانم که شما در این مسیر سربلند می‌شوید.

▪️جناب آقای روحانی همانطور که حامی دولت هستیم، قسم خوردیم که حامی حقوق مردم باشیم برای همین مو به مو برنامه‌ها را از شما طلب می‌کنیم. انتظار تحول در کشور در فضایی صیمیمی را داریم.


شهباز حسن پور بیگلری، مخالف محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت:
▪️انتظار داشتم تیمی هماهنگ‌تر از تیم فعلی معرفی می‌کردند. از همین ابتدای دولت اخطار می‌دهم که مراقب باشید.

▪️دهها هزار مغازه در کشور تعطیل شده است. برنامه شما چیست؟ بعضی می‌گویند برنامه شما واردات است. اما مشکل ما واردات نیست. صادرات است. برنامه شما برای صادرات چیست؟ برنامه شما برای نقدینگی چیست؟

▪️معادن بزرگ در اختیار دولت است. این خلاف اصل 44 قانون اساسی است. مردم هیچ جایگاهی در بخش معدن ندارند. امروز 200 معدن تعطیل شده در کشور داریم. در تعجبم برای ماشین سواری لوکس مجوز داده می‌شود اما برای ماشین‌های معدنی که حلال مشکلات کشور هستند باید 6 ماه در نوبت باشیم که اگر شش سال هم در نوبت باشیم مجوزی صادر نمی‌شود.

▪️قانون معادن را مجلس مصوب کرده. استاندار اجازه ندارد معدنی را به کسی واگذار کند. آیا اینطور می‌شود کشور را اداره کرد؟

▪️متاسفانه باید بگویم هیچ راهکار و ساز و کار مشخصی برای رایزن‌های اقتصادی وجود ندارد. رایزن‌هایی که انتخاب شده‌اند یا بر اساس رابطه هستند یا زبان را خوب بلدند. شرمم می‌آید بگوید در کشوری رفتم با رایزن اقتصادی شما مذاکره کردم دیدم جز راه سفارت و مدرسه بچه‌اش هیچ چیز دیگری را نمی‌شناسد.

▪️قرار بود آب حوزه خلیج فارس به یزد،‌ کرمان و سیرجان برسد. 5/7 میلیون تن فولاد روی زمین مانده. برای بحث آب چه برنامه‌ای دارید؟صدای پای گرانی به گوش می‌رسد برای تنظیم بازار چه برنامه‌ای دارید؟

▪️آیا می‌دانید قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی پدر تولید کنندگان را درآورده است؟ آیا نباید یکبار هم زمین را به طور رایگان در اختیار تولید کنندگان قرار بدهیم.


ابراهیمی - موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار