نماینده مردم یزد در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:
نماینده مردم یزد در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت:به دلیل سیاست‌های غلط در دولت نهم و دهم موضوع آب از یک مسئله عادی به یک موضوع امنیتی- سیاسی تبدیل شده است، در برنامه بیطرف نشانی از حل موضوع آب وجود ندارد.
کد خبر: ۴۸۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 20 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»موسوی بیوکی امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرودر صحن علنی مجلس گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در تامین آب شرب پایدار؛ تغییر اقلیم، کاهش منابع آب زیرزمینی، خشکسالی و کاهش منابع آب تجدیدپذیر است که باعث شده تامین آب شرب با کمیت و کیفیت دچار چالش شود.

وی ادامه داد:به دلیل سیاست‌های غلط در دولت نهم و دهم موضوع آب از یک مسئله عادی به یک موضوع امنیتی- سیاسی تبدیل شده و تنش شکل گرفته که دولت نیز در این امر شریک شده و می‌بینیم که تا دولت یازدهم نیز ادامه یافته است.

موسوی بیوکی افزود: اگر سدی ایجاد شده باید راه‌حل نقصان آن نیز اندیشیده شود؛ مشکلات آب طی ۱۲ سال گذشته به سمت حل شدن نرفته و طبق آنچه از برنامه‌های آقای بیطرف نیز مطالعه کردم جز مباحث کلی و کلید چیزی نیامده است.

وی گفت:در برنامه وزارت نیرو نشانی از حل موضوع آب وجود ندارد، در حال حاضر ۵۶ درصد شهرها و ۸۴ درصد روستاها وابسته به منابع آب زیرزمینی هستند که با مشکل افت کیفیت منابع آب زیرزمینی نیز مواجه‌اند.

نماینده یزد اظهار داشت:عمق چاه‌ها چندین برابر شده است، در حال حاضر انتقال بین حوزه‌ای به عنوان راه‌حل دیده شده که برای تامین آب با کمیت و کیفیت مناسب باید این طرح‌های با هزینه بالا اجرا شود که منازعات بین جوامع را نیز منجر خواهد شد و مشکلات اجتماعی با تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت:آقای بیطرف، جنابعالی برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی هیچ راه‌حلی ارائه نکردید و فقط گفته‌اید که ۳۰ درصد تامین آب استان‌های جنوبی کشور از آب شیرین‌ها و دریاهای آزاد تامین می‌شود. در حالی که تامین سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب از ‌آب شرب به متعارف و دریا متناسب با نیاز نیست. بنابراین مجبوریم که از انتقال بین حوزه‌ای و دریا استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
حیف از رایی که به ابن نماینده نمک نشناس دادیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار