کد خبر: ۴۸۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 21 August 2017
 به گزارش «تابناک یزد»مدیرعامل انجمن چارسوق کویر اردکان از آغاز طرح پایش بافت تاریخی محله شریف آباد این شهر در سطح 15 هکتار  و نیز لکه گذاری و تحدید حدود 31 محله خارج حصار بافت تاریخی اردکان، خبر داد .

«رضاملاحسینی اردکانی»  اظهار کرد: طرح پایش بافت تاریخی شریف آباد و تحدید حدود و لکه گذاری محلات خارج حصار اردکان به سفارش پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شهرستان، به انجمن چارسوق واگذار شده است .

وی افزود: این طرح که از 10 مرداد ماه سال جاری آغاز شده قرار است به مدت یکماه به سرانجام برسد .

مدیرعامل انجمن چارسوق کویر اردکان در ادامه تهیه بانک اطلاعاتی از ابنیه شاخص و سازه های محله تاریخی شریف آباد اردکان را بخشی از اهداف این پایش عنوان کرد و ادامه داد:  لکه گذاری و مشخص نمودن عرصه‌های ارزشمند در محدوده شهر اردکان که در قالب پرونده ثبتی محلات خارج از حصار اردکان است از دیگر اهداف این پایش به شمار می‌رود .

این مدیرعامل سمن برگزیده ملی کشور در این رابطه با اشاره به این‌که محلات خارج حصار اردکان شامل 31 محله بوده و در سال 81 شناسانی و پرونده ثبتی آن به ثبت رسیده است،اظهار کرد: پرونده موجود در این پایش مورد بازبینی و پیمایش میدانی قرار گرفته که بزودی برای بهره‌بردای در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری قرار خواهد گرفت .

ملاحسینی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص زمینه‌های کاربردی نتایج این پایش گفت: نتایج این پایش می‌تواند برای شناخت بهتر و بیشتر وضعیت محله‌های تاریخی و بناهای میراثی در سطح شهر اردکان و بویژه محله شریف آباد (با توجه به خاص بودن این محله و زرتشتی نشین بودن آن) به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر جهت حفظ و نگهداری آنها و همچنین احتمال تغییر کاربری آنها به منظور تقویت پتانسیل های گردشگری اردکان به کارگیری شود .

این فعال میراثی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه دوسال گذشته انجمن چارسوق کویر در اجرای طرح پایش بافت تاریخی اردکان، امسال نیز این انجمن با همراهی  10 نفر از اعضای فعال خود که همگی در حوزه میراث فرهنگی و معماری تخصص و تجربه بسیار خوبی دارند تا 10 شهریور پایش مورد نظر را به اتمام خواهد رساند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار