کد خبر: ۴۸۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 21 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»امام جمعه یزد با اشاره به پیشرفتهای خوبی که در سایه تلاش جوانان برای کشور به وجود آمده است، گفت: این موفقیت‌ها در حالی حاصل شده که دشمن مدام به دنبال ایجاد سرخوردگی در جوانان بوده است.

 آیت الله محمدرضا ناصری  در دیدار با اعضای تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد با اشاره به توانمندی جوانان این مرز و بوم اظهار داشت: استعدادهای جوانان کشور ما نه تنها کمتر از جوانان دیگر کشورها نیست بلکه بسیاری از موفقیت های کشورهای جهان مرهون هوش و استعداد سرشار تکنسین‌های ایرانی است.

وی بیان کرد: در طول چند دهه اخیر چهره های شاخص علمی در حوزه های مختلف پزشکی، ریاضیات، فنی و ... از کشور ما به جهان معرفی شده و جوانان نخبه ما همواره در جهان درخشیده اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استعدادها و توانمندی‌های جوانان کشور ما برای همگان شناخته شده است، افزود: دشمن نیز از این توانمندی آگاه است به همین دلیل همواره به دنبال ایجاد سرخوردگی در جوانان ما بوده و تلاش کرده روحیه یأس و نا امیدی را در آنها تقویت کند.

ناصری خاطرنشان کرد: دشمن از ایجاد چنین حالتی در بین جوانان ما به دنبال برتری خود است و می داند تا زمانی که هوش و استعداد سرشار جوانان ایرانی مورد توجه قرار گیرد، پیشرفت کشور روزافزون خواهد بود.

وی عنوان کرد: دشمنان دائم در تلاشند که به جوانان ما «نتوانستن» را القا کند و از این مسیر به دنبال تسلط و برتری خود است.

ناصری با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) این ذلت و خواری را شکست و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه ایجاد خودباوری در بین جوانان را فراهم آورد، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همه فهماند که ملت ما بزرگ است و برای حفظ این جایگاه باید روی پای خود بایستیم و با اتکا به توانمندی‌های خود قدم برداریم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تنها چیزی که لازم بود همه به آن ایمان داشته باشند، روحیه خودباوری و توانمندی بود که در بسیاری از عرصه‌ها به وسیله وجود این روحیه ایران رتبه‌های برتر جهان را به دست آورد.

ناصری ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در انقلاب باید به آن توجه کنیم این است که مسئولان باید از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان حمایت کنند و بدانند که پیشرفت کشور تنها با تکیه بر نیروها و ظرفیت‌های داخلی امکان پذیر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار