کد خبر: ۴۸۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 22 August 2017
 علی کریمی
خبر كوتاه بود مجلس به تمام وزيران پيشنهادي رييس جمهور راي اعتماد داد بجز آقاي دكتر بيطرف  
با كمي كنكاش در اخبار متوجه ميشويد كه 142 تن از نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان موافق جهت دفاع از برنامه‌های بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو ثبت نام کرده‌اند که امری کم نظیر بوده است، حال آنکه وی در رأی گیری تنها ۱۳۳ رأی آورد! یعنی برخی موافقانی که می خواستند در حمایت از وی صحبت کنند حتی به او رأی ندادند!
چند روز پيش بود كه مشخص شد لابي هاي قوميتي و منطقه اي در مجلس عليه آقاي بيطرف شكل گرفته بود چنانچه به گفته محمود صادقي يكي از  اعضاي فراكسيون اميد وی اولین دلیل راي نياوردن اقاي بيطرف  را رای قومیتی نمایندگان عنوان و اظهار کرد: نمایندگان خوزستانی زاگرس نشینان از نمایندگان شمالی کشور در یک اتحاد نانوشته در بحث بحران آب تصمیم گرفتند که به بی طرف رای ندهند. آنها همه مشکلات ۴۰ سال اخیر در موضوع آب را بر سر بیطرف خالی کردند و اشکال را به زمان مدیریت او در وزارت نیرو در دولت اصلاحات عنوان کردند.
فارغ از صحبتهاي آقاي موسوي بيوكي به عنوان مخالف در مجلس و بحث هاي سياسي و حواشي آن و اظهارات ايشان  يك نكته كه بيش از مسايل ديگر در موضوع عدم راي اعتماد خود نمايي ميكند موضوع استرات‍‍ژيك آب ميباشد
يزد آب ندارد و متاسفانه كسي به فكر بي آبي يزد نيست و يا اگر هم هست اقدامي در خور و موثر انجام نشده است حال كه تنها گزينه يزدي براي وزارت راي نياورد بزرگان استان به هوش باشند و اجماع نمايند تا حداقل يك استاندار قوي و كارا  براي استان انتخاب شود تا بحث انتقال آب را پيگيري نمايد .
براي اينكه اهميت انتخاب مدير استاني در زمينه آب را ياد اوري كنم بهتر است نگاهي كوتاه به سوابق و رزومه استان همجوارمان (اصفهان) بياندازيم رسول زرگر متولد سال 1333 در اصفهان می باشد.
دکتر زرگر، فوق‌لیسانس عمران بوده و دکترای مدیریت استراتژیک‌ خود را از دانشگاه عالی دفاع ملی کسب نموده است.همچنین در کارنامه رسول زرگر مسئولیت هایی چون معاون امور عمرانی وزارت کشور طی سال های 1368 تا 1376 و معاون امور آب وزارت نیرو در سال های 1376  تا 1380 به چشم می خورد.
وی در سال های 1380 تا 1384، عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت مپنا بوده است.
همچنین تاليف كتاب مديريت به هم پيوسته منابع آب با تاكيد بر امنيت آبي و  ارائه دهها مقاله علمي در كنفرانسهاي علمي داخلي و بين المللي از دیگر فعالیتهای او هست
بعضي از از سوابق ديگر وي به شرح زير است
رئیس کمیته ملی سدهای بزرگ کشور
عضویت در شورای عالی اقیانوس شناسی
رئیس کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران
مشاور وزیر نیرو و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت پژوهش های نیروگاهی ایران ,
چنانچه ملاحظه ميكنيد با توجه به تخصص و تبحر وي در امور مربوط به آب وي در دولتهاي آقايان هاشمي خاتمي احمدي نژاد داراي پست مديريتي بوده است و پس از شروع دولت يازدهم با توجه به اهميت موضوع استراتژيك آب از طرف بزرگان استان اصفهان به عنوان گزينه استاندار معرفي و منصوب گرديده است كه هم داراي دكتراي مديريت استرات‍ژيك هست هم در امور آب تخصص و تجربه دارد و تاكنون اقدامات موثري در اين زمينه انجام داده است كه جهت جلوگيري از اطاله كلام از ذكر آن خودداري ميگردد.
حال با توجه به موارد مذكور و با توجه از دست رفتن فرصت انتخاب آقاي بيطرف به عنوان وزير نيرو چنانچه قبلا هم اشاره نمودم لازم است كه بزرگان و زعما و نمايندگان استان تمام همت و تلاش خود را جهت معرفي گزينه كارا و موثر و متبحر و متخصص در امور آب به عنوان استاندار به كار بندند باشد كه اقدامي هر چند كوچك در زمينه انتقال آب شرب به اين استان كويري و خشك انجام گيرد .ان شاالله
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
وقتی نماینده بی لیاقت یزد بعنوان مخالف صحبت کند نتیجه معلوم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
وقتی نماینده بی لیاقت یزد بعنوان مخالف صحبت کند نتیجه معلوم است
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
اب ????? انتقال اب ؟؟؟؟؟؟ وجددددان؟؟؟؟؟؟؟ دوست عزیز شما در یک منطقه بیابانی زندگی میکنید و به صورت طبیعی از کمبود اب رنج میبرید ولی ما در اب خیز تررین منطقه جنوب کشور و امروز بعلت طرح های انتقال اب از خشکسالی رنج میبریم از روزهای خوبی که تبدیل شدن به گرد و غبار از بزرگترین رود کشور که خشکید از پیش روی اب شور در رودها و شور شدن رودها از خشکیدن تالاب ها از بین رفتن باغات و نخلستان ها از بین رفتن حاصلخیزترین خاک ها و بایر شدن اونها فقط و فقط بخاطر انتقال اب و مدیریت نادرست اب بعلت عدم جانمایی سدهایی مثل گتوند توسط اقای بیطرف ....دوست عزیز همه ما ایرانی هستیم دلیلی وجود نداره به قیمت بدبخت کردن و سیاه روز شدن مردم یک قسمت از این کشور زندگی ما بهتر بشه مردم یزد از خوشنامان در میان خوزستانی ها هستند خودتون رو به سرنوشت اصفهانی ها دچار نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار