معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه دولت دوازدهم در ادامه فعالیت دولت قبلی نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش می کند، گفت: امسال قرار است از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای جذب 65میلیون دلار اقدام شود.
کد خبر: ۴۸۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 23 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»مجید دهقانی زاده، در جلسه هم اندیشی رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی با خبرنگاران افزود: همچنین در شورای برنامه ریزی مصوب شد برای جلب 340 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیز اقدام لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه گردشگری مهمترین محور توسعه استان است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان باید برنامه ای منسجم ، هماهنگ و کارآمد برای توسعه گردشگری به منظور بهره گیری از ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد تهیه شود.
مدیر مرکز آموزش ها و پژوهش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد تصریح کرد: هم اکنون سهم استان از تولید ناخالص با احتساب نفت 2.1 درصد و بدون نفت 2.3 درصد است در حالی که سرانه جمعیت استان 1.4 درصد است.
دهقانی زاده اضافه کرد: بر این ساس سرانه تولید ناخالص هر نفر در استان 220میلیون ریال است در حالی که متوسط کشوری 148 میلیون ریال اعلام شد.
وی در مورد برنامه های اشتغال به منظور ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت بیشتر روستاییان به شهرها هم گفت: استان موظف است هر سال برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 43 روستا را تهیه و ارایه کند تا بخشی از مشکل اشتغال این مناطق حل شود.
این مسئول در ادامه با بیان فعالیت های بخش مکانیزاسیون آبیاری گفت: در بحث توسعه سیستم های مکانیزه در چند سال اخیر فعالیت های خوبی انجام شد، به گونه ای که سال 1395، 2هزار هکتار از اراضی به این سیستم مجهز شد که این عدد نسبت به قبل بسیار چشمگیر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار