همزمان با سالروز وصل دو نور بی همتا و دو دریای بی انتها
کد خبر: ۴۸۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 23 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ عيدانه 96 با برگزاري 24 عنوان برنامه از 1 شهریور تا پايان شهريور مصادف با 1 تا 30 ذی الحجه از سوي مرکز فرهنگی مبشران با شعار «خدا را شكر مولايم علي شد» برگزار مي‌شود.

شعار عیدانه 96 از حدیث امام صادق(ع) با عنوان غدیر روز شکر گذاری، برگرفته شده که امسال نيز همانند سال های گذشته با برگزاري 24 عنوان برنامه شامل مسابقات مختلف فرهنگي، همايش، سرود، نمايش خياباني، جشنواره، جشن‌هاي مختلف و ... به مناسبت ايام امامت و ولايت برگزار مي‌شود.

از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به روزشمار غدير، برپایی ايستگاه های مبشران غدیر، جشن ترنم غدير، جشن بزرگ مرتضي علي (ع)، جشنواره ورزش های پهلواني و زورخانه ای، نمايش خياباني، نورافشاني، سرود خياباني، طرح ميثاق با غدير، افتتاح جلسات خانگي نهج البلاغه، پيام‌بران پيامبر، پويش «من نهج‌البلاغه مي‌خوانم» با مسابقه عكاسي و .... اشاره كرد.

در قالب برنامه های مرکز فرهنگی مبشران همچنين مسابقاتي از قبیل مسابقه «آيات ولايت»، كتابخواني، امير كلام، قرار آسماني و ... برگزار مي‌شود.

جشن‌هاي ويژه‌اي كه در عيدانه 96 برگزار مي‌‌شود نيز شامل سلسله جشن‌هاي ايام سرور آل محمد (ص)، جشن ترنم غدير، جشن بزرگ مرتضي علي (ع) و ... است.
به گزارش روابط عمومي مرکز فرهنگی مبشران، در ايام امامت و ولايت همچنين ايستگاه‌هاي مبشران غدیر به مدت سه شب برپا مي‌شود و از مردم با بسته‌هاي فرهنگي و شربت و شيريني پذيرايي مي ‌شود.

برخي از اين برنامه‌ها از اوايل مردادماه شروع و تا نيمه‌هاي مهرماه ادامه دارد اما بیشتر برنامه‌هاي عيدانه 96 قرار است از اول تا پايان شهريور ماه به ويژه در ایام امامت و ولايت برگزار می شود.

در پایان نیز می توان به وقایع مهم این عیدانه مانند روزحدیث ثقلین، عید قربان، اعطای لقب امیر المومنین به حضرت علی (ع)، سالروز اعطای فدک به حضرت زهرا(س) ، عید بزرگ مباهله، نزول آیه تطهیر و... اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار