معاون فرماندار يزد تأکید کرد:
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد بر لزوم آگاه‌سازي دانش‌آموزان نسبت به اعتياد و پيامدهاي سوء ناشي از آن تاكيد كرد و گفت: بايد محتواهاي آموزش پيشگيري از اعتياد متناسب با جامعه هدف و كاربردي ارائه شود .
کد خبر: ۴۹۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 12 September 2017

به گزارش تابناک یزد، به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدعلي جعفري» در جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با بيان اين‌كه مطابق با دستور العمل‌ها، جلسات شوراي مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان‌ها بايد به صورت ماهانه برگزار شود، اظهار کرد: در چند ماه اخير اتاق فكري در اين راستا در سطح شهرستان راه‌اندازي شده تا به منظور دستيبابي به نتايج بهتر نسبت به گذشته دستوركار و نظرات خود را ارائه نمايد .

وی با مهم دانستن بحث پيشگيري در تمامي حوزه‌ها به ويژه پديده اعتياد افزود: در دو سال گذشته رويكرد شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد مبتني بر پيشگيري بوده در اين زمينه نقشه راه پيشگيري از اعتياد در سطح شهرستان تهيه و در آن شرح وظايف كليه دستگاه‌هاي اجرايي ذكر شده است .

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اشاره به اين‌كه در آينده نيز موضوع پيشگيري و آموزش در اولويت اين شورا مي‌باشد، گفت: بايد نقاط قوت و ضعف طرح‌هاي پيشگيرانه در اين حوزه شناسايي و نسبت به رفع و يا تقويت آنها اقدام نمود .

جعفري با تأكيد بر ضرورت ارتقاء آگاهي نسل جوان تصریح كرد: جامعه فرهنگیان و انجمن اولیاء و مربیان می‌توانند با آگاهی بخشی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در پیشگیری ار شیوع این پدیده شوم، نقش بسزایی داشته باشند .

این مقام مسئول در ادامه خواستار بهبود محتواي آموزش پيشگيري از اعتياد شد و خاطرنشان کرد: بايد محتواي پيشگيري از اين پديده تهيه تا پس از موافقت شوراي آموزش و پرورش شهرستان به صورت پايلوت در برخي از مدارس اجرا شود تا پس از بررسي نتايج به صورت عمومي در مدارس اجرايي شود .

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد در پايان گفت: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر نیازهای جامعه هدف ارائه گردد در غیر اینصورت این آموزش‌ها نتيجه مورد انتظار نخواهد داشت 72/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار