آبادی دورافتاده هشت خانواری «میل سفید» در بخش خرانق از توابع شهرستان اردکان با حضور مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان استان، شهرستان و مردم منطقه برق‌دار شد .
کد خبر: ۴۹۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 12 September 2017

به گزارش تابناک یزد، به گزارش ايسنا – منطقه يزد، «ولی‌الدین مصلحتی شربیانی» مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر در این آیین بهره‌برداری از این طرح ارزشمند، با اشاره به برقدار شدن بیشتر آبادی‌های بالای 10 خانوار که در مناطق سخت‌گذر قرار دارند و راه دسترسی به آنها بسیار سخت است، اظهار كرد: این امر باعث می‌شود تا سختی کار و عملیات اجرایی برق‌رسانی به این مناطق دو چندان شود و هزینه‌های اجرای عملیات برق‌رسانی نیز بالا رود .

وی به مزایای برق‌رسانی به مناطق کم جمعیت روستایی و مشاهدات خود از این مسأله اشاره کرد و گفت: برق‌رسانی به این روستاها باعث ایجاد رونق در منطقه و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شده است .

«محمدرضا تابش» نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: این طرح در ایجاد رضایتمندی مردم، ایجاد امنیت در گستره کویر و نیز اشتغال‌زایی موثر بود .

وی تصریح کرد: ساکنان این منطقه با بهره مندی از برق، یک واحد مرغداری با هشت فرصت شغلی ایجاد کردند که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید .

تابش در ادامه با بیان این که وضعیت برق استان بسیار خوب و پایداری شبکه در سطح بالایی قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته خاموشی‌ها 160دقیقه بود که به 80 دقیقه کاهش یافت که این عدد بسیار بالایی است .

«محمدحسن صباغ زادگان» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با بیان این که برق عامل توسعه است، گفت: برق شبکه‌های روستایی استان از پایداری مناسبی برخوردار است .

وي بدون اشاره به آمار از کاهش 10 درصدی خاموشی استان یزد نسبت به آمار کشوری در سال گذشته، عنوان كرد: استان یزد از نظر تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی موقعیت خاصی دارد و مساله برق در این استان اهمیت دوچندانی دارد .

گفتنی است، برای برقرسانی به روستای «میل سفید» که هشت خانوار جمعیت دارد، سه میلیارد و 400میلیون ریال هزینه شد که از این مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبار عمرانی، یک میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبار برقرسانی روستایی شرکت توانیر و بقیه نیز از محل کمک‌های مردمی تامین و پرداخت شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار