کد خبر: ۴۹۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 12 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدآوا، با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در یزد گفت:  مقدمات این کار در استان برای کسانی که قبلا بیمه شده اند در دست اقدام و بررسی است اما افرادی که جدیدا بیمه می شوند اطلاعات آنها در سامانه بیمه تامین اجتماعی  اسکن و ذخیره  ودارای پرونده الکترونیک سلامت می شوند.

محمد تشکری با اشاره به زیر ساخت ها مرتبط با طرح پرونده الکترونیک سلامت اظهار کرد: زیر ساخت های مرتبط با این طرح دربحث سخت افزار و نرم افزار در حوزه (It) در رابطه با خط دیتا ،سرورها و خطوط اینترنتی می تواند پشتیبان و زیر ساخت این طرح بزرگ و عظیم باشد که باید حتما در سطح استان ها و کشور در مورد این زیر ساخت ها برنامه ریزی شود که بخشی از این زیر ساخت تا حدودی در استان تامین شده است.

وی  گفت: با توجه به اینکه 40 میلیون بیمه شده اصلی تحت خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند، حجم اطلاعات گسترده و سنگین باید وارد سیستم شود و به صورت هوشمند پاسخگو نیاز های فرد بیمه شده باشد، نیاز به یک زیر ساخت قوی و حرفه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: کسانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند با مراجعه به مراکز ملکی (مراکزی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند)با ارائه دادن کد ملی می توانند از خدمات درمانی استفاده شوند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به کاهش هزینه ها در زمینه پرونده الکترونیک سلامت  اظهار داشت: در وحله اول برای ایجاد و ثبت اطلاعات در سیستم با حجم  سنگین مالی روبرو هستیم ولی در آینده  با افزایش روند مراجعات، بیمه شدگان نیاز نیست برای دریافت خیلی از خدمات به خود سازمان مراجعه کنند که این امر باعث کاهش خیلی از هزینه ها خواهد شد.

تشکری تصریح کرد: با صدور کارت هوشمند بیمه شدگان می توانند با توجه به سوابق و حق بیمه هایی که پرداخت می کنند ماهیانه کارت هوشمند شخص بیمه شده  شارژ شده و می توانند از تمام خدمات درمانی در سرارسر کشور اعم از  مراکز (ملکی و غیر ملکی) بهره مند شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار