مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد با اشاره به ضرورت تغییر نگاه و سهم جامعه جهانی در ارائه خدمات به مهاجرین، گفت: آنچه در زمینه‌های رفاهی، بهداشتی و فرهنگی توسط جامعه جهانی انجام شده است علی‌رغم تبلیغات گسترده بسیار بسیار ناچیز است .
کد خبر: ۴۹۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 13 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛«رضا زارع‌زاده» در جریان دیدار با معاون سفیر بریتانیا و کنسول اول این کشور در ایران با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی یزد بخصوص زندگی مسالمت آمیز ادیان در جهت ثبت جهانی اظهار کرد: امروز میتوانیم ادعا داشته باشیم که یزد بعنوان کانون بسیار خوب زندگی مسالمت آمیز مهاجرین خارجی می باشد .

وی با اشاره به ورود اتباع در چهار دهه گذشته به ایران، افزود: اکثریت جمعیت مهاجرین استان یزد از کشور افغانستان هستند که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده اتباع خارجی مجاز از تمامی امکانات رفاهی و بهداشتی، خدماتی همانند شهروندان ایرانی استفاده می‌کنند .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد در ادامه با اشاره به حضور اتباع خارجی در چهار شهر استان در میان جمعیت شهروندان بصورت آزادانه، گفت: در سه شهرستان حضور اتباع خارجی ممنوع و در سه شهرستان با ایجاد مهمانشهرها اسکان مهاجرین را ساماندهی کرده‌ایم .

زارع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم محرومیت از تحصیل هیچ یک از کودکان تبعه خارجی بدلیل نداشتن مجوزهای لازم اقامت، تصریح کرد: با اجرایی شدن این فرمان و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، بیش از پنج هزار دانش‌آموز اتباع به جمیعت دانش‌آموزان استان افزوده شده و امروز حدود هشت درصد از جمعیت دانش آموزان متعلق به اتباع هستند که در بیش از 600 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول همچنین نگاه جدی به بحث آموزش و بهداشت اتباع را جزو اولویت‌های اجرایی استان دانست و بیان کرد: در بحث آموزش با ایجاد زیرساخت های مناسب در جهت ساخت فضاهای آموزشی در بین استان‌های میزبان مهاجرین اول هستیم .

وی بیان کرد: در راستای توانمندسازی پناهندگان بیش از هزار نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و همچنین با فراهم کردن شرایط بیش از هزار و 500 نفر از بازماندگان تحصیل در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند .

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد با اشاره پیگیری بحث بیمه در سال‌های گذشته، عنوان کرد: از دو سال گذشته با اجرای طرح بیمه سلامت در مسائل درمانی به کمک اتباع رفته‌ایم و امروز هیچ تفاوتی بین اتباع ایرانی و خارجی در پرداخت هزینه‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وجود ندارد .

زارع زاده همچنین با بیان تحت پوشش قرار گرفتن حدود 300 نفر از اتباع معلول با همکاری بهزیستی، گفت: در جهت آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی کشور افغانستان چهار دوره مسابقه افغانستان شناسی برگزار و همچنین چند دوره مسابقات ورزشی در سطح استان و کشور برگزار شده است .

وی از ساخت دو کتابخانه در مهمانشهرهای میبد و تفت خبر داد و گفت: همچنین برای بیش از  دو هزار خانواده مهاجر کمک‌های معشیتی انجام شده است .

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان: در چهار دهه حضور اتباع در کشور، ایران هشت سال درگیر جنگ و سال‌ها درگیر تحریم بوده است‌، ولی میزبانی آبرومندانه و سخاوتمندانهی را از مهاجرین داشته ایم .

وی همچنین با اشاره به تبیلغات گسترده جامعه جهانی، سهم آنها را در ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی و فرهنگی بسیار بسیار ناچیز دانست و یک تغییر نگاه و رویکرد جدید در حمایت‌های مادی این عزیزان از سوی جامعه جهانی را خواستار شد .

زارع زاده همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در جهت ارائه خدمات بیش از توان مان تلاش کرده‌ایم ولی با این وجود با موانع و محدودیت‌های مواجه هستیم. امیدوار هستیم با کمک کشورهای خارجی مشارکت کننده در این حوزه موانع و محدودیت‌ها را در راستای ارائه مطلوب خدمات برداریم و شاهد رشد بهتر در حوزه‌های آموزشی و بهداشتی وخدماتی باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار