رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به تلاش مالک خصوصی سینما ایران یزد برای تغییر کاربری این سینما گفت: اجازه تغییر کاربری سینما ایران را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۴۹۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 13 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛فهمیه سهیلی  تعداد سینماهای استان یزد را 9 سینما اعلام کرد و گفت: این تعداد سینما شامل پردیس سینمای تک و 14 سالن فعال است و در شهرستان یزد سینما تک با پنج سالن و سینما جام جم با دو سالن در حال فعالیت هستند که سینما جام جم درحال‌توسعه و اضافه کردن یک سالن دیگر است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اردکان و میبد هرکدام دو سینما وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های ابرکوه، بافق و تفت هرکدام یک سینمای فعال دارند و در بقیه شهرستان‌های استان سینمایی نیست که در آن‌ها با استفاده از سالن‌های مجتمع فرهنگی، فیلم‌های موردنظر تحت پوشش قرار می‌گیرد.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بابیان اینکه یک نفر متقاضی برای ساخت سینما در شاهدیه اعلام آمادگی کرده است، اظهار داشت: بسیاری از کارهای آن سال گذشته انجام‌شده و کارهای مربوط به شهرداری و ارگان دولتی باقی مانده که از سوی متقاضی ساخت سینما در حال پیگیری است و به دنبال آن هستیم که هرچه زودتر این سینما را افتتاح به بهره‌برداری برسانیم.

سهیلی بابیان اینکه برای ساخت سینما بایستی بخش خصوصی وارد عمل شود، اضافه کرد: تاکنون در شهرستان فاقد سینمای استان یزد متقاضی برای ساخت سالن سینما اعلام آمادگی نکرده است اما اگر متقاضی باشد بی‌شک از سوی ادارات فرهنگی و ذی‌ربط حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول جایگاه سینماهای استان یزد را در کشور متوسط دانست و افزود: مردم استان یزد سینما را در اولویت کارهای فرهنگی‌اشان نیست اما به نسبت در این دو سال گذشته استقبال بهتری از سینماهای استان شده است و اکنون نیز به دنبال بهبود سیستم های صوتی و نمایشی و اضافه کردن امکانات جنبی آن‌ها هستیم که انشاءالله بتوانیم مردم را به سمت سینما جذب کنیم و در جهت ارتقاء سطح سینماهای استان در کشور گام برداریم.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: تا چند سال گذشته تعرفه برق سینماها، فرهنگی محسوب می‌شد و درآمدهایی که به دست می آمد در سینماها صرف مخارج سالن ها می‌شد، اما در این سال ها تعرفه آن‌ها تجاری شده است و طبیعتا هزینه برق سینماها افزایش می‌یابد و این مسئله در زمان‌هایی که با افت فروش روبه‌رو می‌شویم باعث مشکلات برای مدیران سینماها شده و به‌نوعی دخل‌وخرج آن‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی به تعطیلی و تغییر کاربری سینما فرهنگ شهرستان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: این سینما قریب به 15 سال پیش به علت قدمت بالای 30 سال تغییر کاربری داده شد و متاسفانه علی رغم تمام‌کارهایی که برای بهسازی سینما صورت گرفت مالکان سینما توانایی اداره آن را نداشتند.

سهیلی در خصوص سینما ایران و تعطیلی چند ساله این مکان فرهنگی نیز گفت: در این چند سال سعی داشتیم با کارهای حمایتی بتوانیم این سینمای بزرگ با موقعیت عالی را حفظ کنیم اما مالکان خصوصی سینما رغبت زیادی به ادامه کار آن به‌صورت سینما نداشتند و به دنبال تغییر کاربری آن نیز بودند که با مخالفت‌های اداره ارشاد و سازمان سینمایی استان تاکنون موفق به به این امر نشده اند و به همه شکل دنبال این مسئله خواهیم بود که این سینمای بزرگ استان تغییر کاربری ندهد و باقوت بیشتر فعالیت خود را شروع و ادامه دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار