دبیر اجرایی نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکانور « آب و تراب» با بیان این که مهلت ارسال آثار به این همایش پایان یافت، گفت: 435 اثر به دبیرخانه همایش یاد شده از سراسر کشور در یزد ارسال شد.
کد خبر: ۴۹۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 13 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛« حمیدرضا صالحیه»  با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش پوستر، اینفوگرافی و گرافیتی(دیوار نگاری)، طراحی جلد و کارت دعوت(عروسی) و کاریکاتور برگزار می شود، افزود: بیشترین آثار ارسالی از استان تهران با 82 مورد مربوط به بخش های مختلف است .
وی بیان کرد: مشهد با 41 اثر، اصفهان 40 اثر ،یزد و کرمانشاه نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی اظهار کرد: استقبال هنرمندان با توجه به محدودیت زمانی ارسال آثار خوب بود، به گونه ای که تقریبا از تمام استان ها از جمله آذربایجان شرقی، ایلام، اصفهان، بوشهر، تهران، آذربایجان غربی ، خوزستان، زنجان، کردستان، فارس، مازندران، کردستان و قم آثار قابل توجهی برای شرکت در جشنواره دریافت شد.
وی تاکید کرد: از مجموع آثار ارسالی 212 مورد مربوط به بخش کاریکاتور و 199 اثر از هنرمندان گرافیست کشور به دبیرخانه همایش ملی آب و تراب ارسال شد و طراحی جلد و کارت دعوت عروسی و دیوارنگاری و گرافیتی نیز در رده های بعدی قرار دارند.
همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب 25 شهریور ماه همزمان با روز خانواده و تکریم سالمندان در یزد برگزار می شود.
همایش مذکور در موضوعات « جامعه خانواده محور و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده» ، « برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد» ، « ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان» ، « فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی در خانواده» ، « جنگ نرم دشمنان، فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی» و « خانواده و اوقات فراغت» برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این همایش، فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور و تولید آثار و محصولات فرهنگی در ارتباط با ازدواج و خانواده و نشر آن در بین جوانان و خانواده‌ها عنوان شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار