کد خبر: ۴۹۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 14 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه 26 شهریور ماه برگزار می‌شود .
 حجت الاسلام «سید محمد شریف حسینی کوهستانی» با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه در استان گفت: پس از جمع آوری و داوری آثار ارسالی آیین اختتامیه این سوگواره 26 شهریور ماه برگزار می‌شود .

وی افزود: این مراسم مسئولان استان و همچنین روسای هیات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی استان در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود .

 



حسینی کوهستانی تصریح کرد: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه از ساعت 20 تا 22 در جوار تربت پاک سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) برگزار می‌شود .

وی با اشاره به ارسال 225 اثر به سوگواره اسلانی شعر و نوحه سفینه گفت: این تعداد اثر از 48 شاعر و نوحه سرا به این سوگواره ارسال شده است .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اضافه کرد: در مجموع 105 شعر و 120 نوجه به سوگواره شعر و نوحه سفینه ارسال شده است .

وی سطح کیفی آثار ارسالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حجت الاسلام زکریا اخلاقی، احمد رضا قدیریان و عالیه مهرابی، داوری آثار ارسالی به این سوگواره را بر عهده داشته‌اند .

حسینی کوهستانی با اشاره به برگزاری این سوگواره در موضوعات اربعین حسینی اجتماعی به ‌سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی، گفت: بیشترین آثار ارسالی مربوط به موضوعات شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به ‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است .

گفتني است، این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری، شورای هیات مذهبی و کانون مداحان استان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار