رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: صد درصد دانشجویان فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد جذب بازار کار می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 14 September 2017

به گزارش تابناک یزد، به گزارش خبرنگار فارس در یزد، سید حیدر میر فخرالدینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد بابیان اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی نسل سوم و تقاضامحور برندی مشهور در کشور و حتی دنیا دارد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در سال 1352، باهدف اینکه بتوان نیروهای ماهر با عنوان تکنیسین تربیت کنند، به‌عنوان اولین مرکز آموزش عالی استان یزد تشکیل شد.

وی بابیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد دارای ۹ مرکز آموزشی در سطح استان با ۱۲ هزار دانشجو مشغول به فعالیت هست، افزود: در سال گذشته در بحث جذب دانشجو با آمار روبه‌رو رشدی همراه بودیم که در سال جاری هم با روند رو به افزایش 20 درصدی مواجه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کل کشور جذب کار می‌شوند، اذعان کرد: در استان یزد ۱۰۰ درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه جذب بازار کارشده و می‌توان گفت که فارغ‌التحصیل بی‌کار نداریم.

میر فخرالدینی تصریح کرد: از این تعداد دانشجو 30 درصد را دختران و 70 درصد را پسران تشکیل می‌دهند که شش هزار نفر از آن‌ها در مرکز استان و مابقی در مراکز آموزشی اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم و تفت مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه این دانشکده در شاخص نسبت جذب به فارغ‌التحصیلی دارای رتبه اول در کل کشور هست، اذعان کرد: ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند که اکثریت قریب به‌اتفاق آن‌ها خواستار خوابگاه هستند و این خود نشان می‌دهد این دانشگاه علاوه بر توانمندی‌های خود هنوز برای مردم یزد ناشناخته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 101 رشته در این دانشگاه تحصیل می‌شود، گفت: در این دانشگاه حدود 80 درصد رشته کاردانی، 20 درصد رشته کارشناسی وجود دارد و طی یک سال گذشته 13 رشته به دانشگاه افزوده‌شده است، اذعان کرد: در اول مهرماه سال جاری سه رشته کاردانی معماری سنتی، کاردانی مکانیک خودرو و کاردانی آی سی تی به سایر رشته‌ها افزوده می‌شود. امسال نیز با توجه به ارزیابی‌های وزارت علوم، درجه علمی دانشگاه از سه به چهار ارتقاء یافته ضمن اینکه بالاترین درجه علمی پنج است و اکنون تنها دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهران از آن برخوردار است.

وی دو رشته عمران و معماری را از رشته‌های مورد استقبال دانشجویان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در آینده‌ای نزدیک حق‌التدریسی که با دانشگاه ما همکاری داشته‌اند که در کل کشور آمار آن‌ها بالغ‌بر 700 نفر است که در آینده‌ای بسیار نزدیک این تعداد آمار به‌عنوان نیرو اصلی وارد دانشگاه فنی می‌شوند که از آمار تعداد قابل‌توجهی سهم استان یزد هستند که در این صورت مشکل کمبود نیرو در استان برطرف می‌شود.

میر فخرالدینی از جذب بیش از هزار نفر نیرو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اذعان کرد: سهم یزد از این تعداد جذب نیرو قابل‌توجه خواهد بود که شاید بیشتر از سایر استان‌های دیگر باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: نرخ حق‌التدریس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با توجه به مهارت طلبی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمتر بود؛ لذا خوشبختانه اخیراً این مشکل نیز حل‌شده است و همچنین مرکز مشاوره دانشگاه در اول مهرماه سال جاری در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد افتخار میزبانی شایسته‌ای از مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی را در سال جاری داشته است، افزود: این سازه ماکارونی برندی برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد که با حضور 12 کشور از دنیا برگزار شد که پیامدهای خوبی را به همراه داشت.

میر فخرالدینی از برگزاری مسابقات سازه‌های کنسروی در استان به‌عنوان نماینده برگزاری این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقات در کشورهای پیشرفته در حال انجام است و طرفداران زیادی را هم جذب خودکرده است، این مسابقات که تا به اکنون مجوز آن صادر نشده بود تا دو ماه آینده استارت اولین برگزاری این مسابقات در یزد زده می‌شود که با حدود 120 الی 150 هزار قوطی کنسرو برگزار می‎شود که می‌تواند این رکورد در گینس به ثبت رسد که امیدواریم با رایزنی‌های انجام‌شده این مسابقات بالای 200 هزار قوطی کنسرو برگزار شود.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار