مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد مطرح کرد
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 238 هزار دانش‌آموز در مدارس آموزش‌وپرورش استان یزد به تحصیل می‌پردازند.
کد خبر: ۴۹۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 14 September 2017

به گزارش تابناک یزد، به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد شیرزاد عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه با اکثر دستگاه‌های دولتی استان یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم، گفت: این همکاری به‌ویژه در شروع سال تحصیلی جدید نمود بیشتری دارد.

وی بابیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان یزد با 238 هزار دانش‌آموز، در یک هزار و 942 مدرسه و 9 هزار و 774 کلاس درس آغاز می‌شود، افزود: این تعداد در سه مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد بیشترین پوشش تحصیلی را در کشور دارد و 22 مدرسه کمتر از پنج دانش‌آموز و 125 مدرسه در استان یزد دارای کمتر از 20 دانش‌آموز هستند.

شیرزاد با اشاره به اینکه 98 درصد از اعتبارات آموزش‌وپرورش صرف امور پرسنلی می‌شود، افزود: عمده‌ترین مشکل برای شروع سال تحصیلی، هزینه‌های جاری مدارس، تعمیرات مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

این مقام مسئول بابیان اینکه بیشترین توسعه مشارکت در مدرسه‌سازی در کشور را یزد داراست، اضافه کرد: برای شروع سال تحصیلی جدید 11 پروژه با 112 کلاس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد تصریح کرد: 30 درصد دانش‌آموزان که امسال وارد مدارس می‌شوند در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند این در حالی است که فقط 11 درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی در پایان، اظهار داشت: با توجه به‌پیش بینی رشد 5.2 درصدی دانش‌آموزان ابتدایی بسیاری از مدارس استان باوجودآنکه هنوز آماده نشده‌اند به دلیل حضور دانش‌آموزان اتباع و مهاجرین ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت گرفته است.

انتهای پیام/72
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار