خودروهای هاچبک همواره در مقایسه با سایر خودروها از جذابیت بیشتری برای مشتریان برخوردار بوده اند. در این بین هیوندای i20 یکی محصولاتی است که با ورود به ایران، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کرده است.
کد خبر: ۴۹۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ خودروهای هاچبک همواره در مقایسه با سایر خودروها از جذابیت بیشتری برای مشتریان برخوردار بوده اند. در این بین هیوندای i20 یکی محصولاتی است که با ورود به ایران، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کرده است. این خودرو دقیقا ابعادی در میان دو برادر خود یعنی هیوندای i10 و هیوندای i30 دارد و در نسخه 2017 چهره ای خشن و جوان پسندتر به خود گرفته است.

طراحان هیوندای i20 در فیس لیفت 2017 این خودرو، تغییرات اساسی را برای آن در نظر گرفتند. طول و عرض این خودرو نسبت به نسخه های پیشین افزایش یافته و در عوض ارتفاع آن کمتر شده است تا علاوه بر برخورداری از ظاهری اسپرت تر، دینامیک خودرو نیز به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

قیمت هیوندا i20 در بازار ایران در حدود 87 تا 90 میلیون تومان ارزیابی می شود. این خودرو از پیشرانه ای 1.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 133 نیوتن متر برخوردار است و قدرت آن با استفاده از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محورها منتقل می شود. در نسخه گیربکس اتوماتیک شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 13 ثانیه ثبت شده است که بخشی از آن به دلیل کیفیت بنزین داخلی و عملکرد آرام گیربکس است. در مقابل، مطابق تست های صورت گرفته در خارج از ایران، نسخه گیربکس دستی هیوندای i20 از شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه برخوردار است.

یکی از جنبه های مثبت هیوندای i20 مصرف سوخت بسیار پایین آن است. نسخه عرضه شده i20 در ایران از مصرف سوخت ترکیبی 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برخوردار است که در مقایسه با سایر محصولات موجود در ایران (به ویژه خودروهای داخلی) عدد جالب توجهی محسوب می شود.

طراحی ظاهری و بدنه

i20 در مقایسه با نسخه های قبلی با ظاهری جذاب تر ارائه شد و به عنوان یک خودروی کوچک و اسپرت و با هدف جذب جوانان بازطراحی شده است. در نمای روبرو نخستین چیزی که توجه بینندگان را به خود جلب می کند چراغ های اسپرت و اصطلاحا عقابی شکل هیوندای i20 است. این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات هیوندای از ابعاد جمع و جور تری برخوردار است با این حال طراحان هیوندای بخشی از جلوپنجره 6 ضلعی (که این روزها به نقطه اشتراک بیشتر محصولات این کمپانی بدل شده است) را در سپر خودرو جاسازی کرده اند تا هم هوای مورد نیاز برای پیشرانه را به خوبی تامین کنند و هم ظاهر خودرو بی شباهت به سایر محصولات هیوندای نباشد.

در نمای جانبی نیز دستگیره‌‌ های براق کروم، آینه بغل ‌های راهنمادار و همرنگ بدنه در کنار ادوات سیاه‌رنگ پایین در، این خودرو را از حالتی ساده و یکنواخت خارج کرده و ظاهری جذابتر نسبت به نسخه های پیشین خلق نموده است. افزون بر این چراغ های جلو و عقب از نمای جانبی به خوبی دیده می شوند و با یک خط ممتد حجم دهنده به یکدیگر متصل می گردند.

طراحی داخلی

در نمای داخلی، طراحان هیوندای i20 حسابی دست و دل باز بوده اند و از ادوات و لوازم با کیفیت و لوکسی در طراحی کابین این خودرو استفاده کرده اند. با این وصف، اگرچه هیوندای i20 از برتری خاصی در نمای بیرونی برخوردار نیست اما در بخش کابین یکی از محبوب ترین خودروها به شمار می رود. از جمله امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای این خودرو می توان به تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، فرمان و صندلی‌ های مجهز به گرم کن، صفحه نمایش لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، سیستم صوتی با کنترل فرمان و پشتیبانی از USB و AUX اشاره کرد.

افزون بر این هشدار سرعت بالا، هشدار پیشگیری از برخورد، دوربین‌ جلو و عقب، اخطار برخورد به جلو (FCWS)، اخطار اخروج از خطوط (LDWS)، کمک ترمز BAS، کنترل فشار تایر TPMS، کنترل پایداری خودرو (ESC)، دی لایت، ترمز ABS، ۶ کیسه هوای ایمنی، کنترل پایداری VSM، کمک هیل HAC، سنسور عقب و کروز کنترل هوشمند تنها بخشی از امکانات ایمنی هیوندای i20 به شمار می روند.

 
 
// جام جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار