کد خبر: ۴۹۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 17 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»دبیر ستاد مناسب سازی اردکان از مناسب سازی ۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان معلول در شهرستان اردکان خبر داد.

 ولی عضدزاده، در سومین جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان در سال ۹۶ که با هدف امکان تحصیل دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی در مدارس عادی و پیگیری مناسب سازی مدارس جدید که در سال تحصیلی جدید پذیرای این دانش آموزان هستند، برگزار شد، اظهار داشت: ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش در سال گذشته در زمینه مناسب سازی فضاهای آموزشی شهرستان پیگیری‌های بسیار خوبی داشته اند.

وی افزود: مناسب سازی۱۰  باب مدرسه ویژه دانش آموزان معلول در راستای تحقق حضور آسان و بدون مانع دانش آموزان کم توان و دارای نیاز های ویژه، نشانه همدلی، همکاری، همفکری این دو اداره است و این رخداد کاری نو و بدیع در استان یزد خواهد بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان بیان کرد: دنیا به سمت آموزش و پرورش فراگیر پیش می رود و در آینده دیگر مدارس خاص نخواهیم داشت .

عضدزاده اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش و بهزیستی رویکرد هماهنگ و سازگار شدن مدرسه و کلاس با نیازهای خاص و ویژگی دانش آموزان با نیازهای ویژه در تمام مدارس شهرستان اجرا شود تا هیچ کودکی به علت کم توانی و یا حضور در مدارس استثنایی از لحاظ روحی صدمه نبیند و از جامعه منزوی نشود.

در این جلسه مقرر شد تا در فرصت باقیمانده و با همکاری دو اداره نسبت به مناسب سازی مدارسی که پذیرای دانش آموزان کم توان جسمی و حرکتی هستند اقدام شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار