کد خبر: ۴۹۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 17 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بر لزوم احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای استان یزد تاکید کرد.محمدرضا معتمدی در جلسه ای با محوریت حمل و نقل جاده ای در محورهای استان یزد اظهار داشت: جاده‌ها از مکان های پرخطر هر منطقه به شمار می روند و هر سال بخش قابل توجهی از آمار مرگ و میر مربوط به سوانح رانندگی است.

وی افزود: آمار تصادفات نشان می دهد بیش از نیمی از تلفات جاده ای ناشی از واژگونی و تصادف ناشی از خواب آلودگی رانندگان است و عامل خستگی راننده و نداشتن استراحت کافی در طول مسیر است بر این اساس به نظر می رسد احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی می تواند تا حد زیادی در زمینه کاهش تصادفات اثرگذار باشد.

معاون فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی مجموعه هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه و سرنشینان آنها در طول جاده‌های ارتباطی کشور احداث شده و دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.

معتمدی با اشاره به فراهم کردن زمینه های لازم برای احداث این مجتمع ها از طریق بخش خصوصی گفت: تمرکز همه خدمات مورد نیاز رانندگان و مسافران در یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی نیازمند برقراری ارتباط و اخذ مجوز از سازمانها است و از نظر مالی نیز برای احداث، بهره برداری و ساماندهی مجتمع های خدماتی رفاهی نیاز به سرمایه گذاری است که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان موفق به جذب سرمایه گذارهای فعال شده است.

وی افزود: در حال حاضر 21 موافقت اصولی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صادر شده که از این تعداد 9 مجتمع در حال ساخت، چهار مجتمع در حال بهره برداری، دو مجتمع در آستانه بهره برداری و شش مجتمع در حال تهیه استعلام ها است.

معتمدی ادامه داد: از این تعداد دو موافقت اصولی در سال 1396 صادر شده و حدود 10 سرمایه گذار جدید نیز پروژه های جدیدی پیشنهاد داده اند که در حال بررسی و تهیه سایت پلان و ... است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار