کد خبر: ۴۹۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 17 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»فرماندار تفت از اجرای طرح جامع پسماند در مناطق ییلاقی شهرستان تفت خبر داد.

محمود زارع رشکوئیه در پاسخ به علت نابسامانی وضعیت زباله و پسماند در تفت به ویژه در مناطق ییلاقی اظهار داشت: این مشکل بیشتر در روستاهای ده‌بالا و طزرجان که از مناطق گردشگری طبیعی استان یزد به شمار می رود، به چشم می خورد اما واقعیت این است که بخش عمده ای از این مشکل به فرهنگ مردم و گردشگران باز می گردد.

وی افزود: رها کردن زباله چهره شهر و مناطق ییلاقی و حتی جاده های اطراف را کریه می کند و به طور قطع این شیوه به تدریج بر زیبایی‌های این مناطق کوهستانی تاثیر منفی خواهد داشت.

زارع رشکوئیه بیان کرد: در عین حالی که معتقدیم در این زمینه فرهنگ مردم باید اصلاح شود، طرح جامع پسماند را نیز پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار تفت عنوان کرد: این طرح قرار است توسط بخشداری‌های مرتبط با هر منطقه و محیط زیست آماده سازی شود که البته بخش قابل توجهی از این طرح تکمیل شده و تقریبا در آستانه اجرا قرار گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه کوتاهی‌هایی نیز توسط دهیاری‌ها و بخشداری‌ها صورت گرفته است، افزود: واقعیت این است که اعتبار دهیاری‌ها بر اساس جمعیتی است که در ده بالا، طزرجان یا دیگر روستاهای خوش آب و هوای منطقه اختصاص می یابد اما زباله ای که باید جمع آوری شود، گاهی مربوط به ۱۰ برابر این جمعیت است.

زارع رشکوئیه ادامه داد: این روستاها اغلب در ایام تابستان به ویژه روزهای تعطیل و ایام پایان هفته، میزبان جمعیتی تا ۱۰ برابر جمعیت روستا هستند در حالی اعتبارات آنها بر اساس جمعیت ساکن دائمی تعریف شده بنابراین به تنهایی قادر به ساماندهی این مناطق نیستیم و لازم است مردم مشارکت جدی داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار