به
گزارش «تابناک یزد»، سومین جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان در سال 96 با هدف امکان تحصیل دانشآموزان معلول جسمی و حرکتی در مدارس عادی و پیگیری مناسب سازی مدارس جدید که در سال تحصيلي جديد پذیرای اين دانش آموزان هستند، برگزار شد . «محمد اشرفيان» مدير اداره آموزش و پرورش اردکان در ابتداي اين جلسه گفت: آموزش و پرورش شهرستان در صدد است تا با اجرای برنامه آموزش و پرورش فراگیر دانش آموزانی را كه از نظر توان ذهنی و بهره هوشی در سطح دانش آموزان عادی بوده، اما دارای مشکلات حرکتی، جسمانی و حسی هستند در مدارس عادی ثبتنام کند.
وي افزود: با توجه به این که برای حضور این دانشآموزان باید زیر ساختهای لازم از جمله مناسبسازی محیط مدرسه فراهم شود، مقرر شده سازمان نوسازی مدارس در ايجاد ساختمانها و فضاهای جدید آموزشی این موضوع را مورد توجه قرار دهد و ملزم شده همه مدارس جدید التاسیس را مناسبسازی کند.
اشرفيان ادامه داد: در خصوص مدارس قدیمی و در حال استفاده شهرستان به ویژه آنهايی که نیازمند تعمیرات بودهاند نیز سعی بر مناسبسازی بوده است .
وي خاطرنشان کرد: تلاش شده تا از طریق ایجاد یک کمیته بازرسی و مکاتبه با همه مدارس شهرستان نسبت به مناسبسازی مدارس با هدف حضور بدون مانع و آسان دانشآموزان کمتوان اقدام شود .
دکتر «امير ولي عضدزاده» دبیر ستاد مناسبسازی شهرستان اردکان نيز با اشاره به اقدامات، پیگیریهاي صورت گرفته توسط ادارات بهزيستي و آموزش و پرورش در سال گذشته در زمینه مناسبسازی فضاهای آموزشی شهرستان از مناسبسازي 10 باب مدرسه ويژه دانشآموزان معلول در راستای تحقق حضور آسان و بدون مانع دانش آموزان کم توان و دارای نیازهای ویژه، نشانه همدلی، همکاری، همفکری اين دو اداره دانست و از اين رخداد به عنوان کاری نو و بدیع در استان ياد كرد.
ريیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان اظهار كرد: دنیا به سمت آموزش و پرورش فراگیر پیش میرود و در آینده دیگر مدارس خاص نخواهیم داشت .
عضدزاده ابراز امیدواری کرد كه با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی به خصوص آموزش و پرورش و بهزیستی رويكرد هماهنگ و سازگار شدن مدرسه و كلاس با نياز هاي خاص و ويژگي دانش آموزان با نياز هاي ويژه درتمامی مدارس شهرستان اجرا شود تا هیچ کودکی به علت کم توانی و یا حضور در مدارس استثنایی از لحاظ روحی صدمه نبیند و از جامعه منزوی نگردد .
در پايان اين جلسه مقرر شد تا در فرصت باقيمانده و با همكاري دو اداره نسبت به مناسبسازي مدارسي كه پذيراي دانش آموزان كم توان جسمي و حركتي هستند اقدام شود.