معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه این اداره کل با کمبود مربی پرورشی متخصص روبه روست گفت: البته این کمبودها با تامین نیرو از سایر بخش‌های این اداره کل رفع شده است.
کد خبر: ۴۹۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی سرداری تعداد مربیان و معاونان پرورشی این اداره کل را در واحدهای آموزشی 950 نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون تمام مدارس کمتر از 150 نفر دانش آموز مربی تربیتی و بیش از 151 نفر دانش آموز معاون پرورشی دارند.
وی با بیان اینکه تلاش شد تا از طریق مراکز تربیت معلم و دانشگاه ها به صورت تخصصی خلاء موجود رفع شود، افزود: این اداره کل همچنین با کمبود مشاور در مدارس روبروست که موقتا از سایر نیروهای آموزش دیده آموزش و پرورش این کمبود نیز رفع شده است.
سرداری با بیان اینکه به ازای هر 15 دانش آموز متوسطه یک ساعت مشاوره در نظر گرفته شد، اظهار کرد: اکنون 223 مشاور در مدارس استان به دانش آموزان خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه تصریح کرد: غنچه ها (نوآموزان پیش دبستانی) و شکوفه ها (دانش آموزان کلاس اول ابتدایی) در 29 شهریورماه، اولین ورود خود به مدرسه را جشن می گیرند.
وی آمار دانش آموزان پیش دبستانی استان را 18 هزار و 703 نو آموز بیان کرد و گفت: این تعداد در 950 کلاس درس و در 410 مدرسه ساماندهی می شوند.
سرداری تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی را 25 هزار و 183 نفر اعلام کرد و افزود: این دانش آموزان در 938کلاس درس و 520 مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد تعداد مدارس قرآنی و دارالقرآن های استان را به ترتیب 22 و 19 باب بیان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و 686 دانش آموز در مدارس قرانی استان ثبت نام کردند.
سرداری نواختن زنگ مهر و مقاومت، غباروبی گلزار شهدا، طنین بانک توحید را از برنامه آغاز سال تحصیلی 97-96 ذکر کرد و گفت: برای بازگشایی مدارس برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.
سرداری با یادآوری موفقیت های دانش آموزان استان در مسابقات فرهنگی و هنری کشور در سال گذشته افزود: در تابستان امسال 55 هزار دانش آموز در طرح های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت کردند.
وی بابیان اینکه 40 هزار نفر روز دانش آموزان استان در اردو شرکت کردند افزود: پس از بروز حادثه رانندگی شهریور ماه امسال که تعدادی از دانش آموزان هرمزگان در استان فارس کشته و یا زخمی شدند اردوهای دانش آموزی لغو شد و منتظر بازنگری در دستورالعمل اعزام دانش آموزان به اردو هستیم.
به گفته سرداری، اجرای طرح های مصباح الهدی ، حفظ موضوعی قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و گفتمان دینی از برنامه حوزه پرورشی در سال تحصیلی جدید است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار