کد خبر: ۴۹۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزددر این مراسم از راهیابی ٤ اثر نمایشی شهرستانهای استان به جشنواره تئاتر استان اظهار خوشحالی کرد و اظهار داشت:سالهای سال بود که کمتر آثاری می توانست به جشنواره تئاتر استانی ورود نماید.
علی غیاثی ندوشن به آموزش و کارگاههای برگزار شده طی دو سال گذشته در حوزه تئاتر اشاره کرد و گفت:برگزاری هفته تئاتر و فصل تئاتر توانست رونق خاصی در برای علاقه مندان حوزه تئاتر بخصصو در شهرستانها ایجاد کند.
به گفته وی،تئاتر در استان یزد نیازمند یک چشم انداز ٥ ساله با سرفصل های تعیین شده برای ارتقاء کمی و کیفی آن است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با آغاز تجهیز تالار مرکزی و همچنین فاز ٢مجتمع امام علی(ع)یزد شاهد رونق هر چه بیشتر نمایش در استان یزد باشیم .
در ادامه امیر صاحب جلال رییس انجمن نمایش استان و دبیر اجرایی  بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان یزد به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت.
وی گفت: ۲۴ اثر تقاضای درخواست در جشنواره را داده بودند که در نهایت پس از بررسی های انجام شده، ۱۲ اثر نمایشی توانستند کار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی افزود:هیئت بازبینی جشنواره متشکل از صادق نصیری، محمدرضا امیرخانی و محمد سیفی، ٨اثر برای شرکت در مسابقه جشنواره انتخاب کرده اند.
 وی گفت:داوری جشنواره نیز بر عهده دکتر کوپال، هادی مرزبان و دهقان هراتی بود.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از بخش های مختلف آثار نمایشی در نهایت به دلیل جوایز متعددو بارای هیات داوران نمایش زری سلطان و خاک شیرین به جشنواره فجر معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار