رئیس اداره آموزش و پرورش تفت بابیان اینکه 153 کلاس اول دبستان در تفت تشکیل می‌شود، اذعان داشت: هم‌زمان با اول مهرماه و آغاز مدارس کلاس اولی‌های تفتی در بر سر 153 کلاس درس حاضر و تحصیل خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 19 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»،محمدصادق مهدیان گفت: تعامل با رسانه‌ها به‌نوعی می‌تواند نمایانگر فعالیت مطلوب یک مجموعه باشد و دستگاه آموزش‌وپرورش تفت اعتقاد دارد که رسانه‌ها می‌توانند بار ابهامات افکار عمومی را بر دوش بکشند و با انتقاد سازنده رابطه خوبی بین آموزش‌وپرورش و مردم برقرار کند.

محمدصادق مهدیان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذاشته چهار هزار و 568 نفر دانش‌آموز در شهرستان تفت تحصیل کردند و ازآنجاکه روند ثبت‌نام قطعی مدارس تا اوایل مهرماه ادامه دارد هنوز آمار دقیقی از دانش آموزان تفتی در سال تحصیلی جدید به دست نیامده اما پیش‌بینی ما این است که با توجه افزایش تعداد مدارس و برخی عوامل دیگر امسال تعداد دانش آموزان شهرستان تفت رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی بابیان اینکه 153 کلاس اول دبستان در تفت تشکیل می‌شود، اذعان داشت: هم‌زمان با اول مهرماه و آغاز مدارس کلاس اولی‌های تفتی در بر سر 153 کلاس درس حاضر و تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

مهدیان ادامه داد: ما در بحث آموزشی شهرستان تفت در دو حوزه نیروی انسانی و امکانات دچار ضعف هستیم و امروز زیرساخت آموزشی شهرستان درشان مردم تفت نیست چراکه نزدیکی تفت به مرکز استان باعث شد تا هم‌خانواده به سمت تحصیل فرزندان خود در مدارس یزد بروند و هم نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تمایل بیشتری برای فعالیت در مرکز استان داشته باشد.

وی همچنین به کمبود منابع مالی آموزش‌وپرورش تفت هم اشاره‌ای داشت و گفت: محدودیت‌های منابع مالی دولت در چند سال گذشته و همچنین اقتصاد ضعیف تفت باعث ایجاد مشکلات مالی فراوانی برای نظام آموزشی تفت شده و مدارس تفت را با بحران مالی روبرو کرده است به‌گونه‌ای که برخی مدارس قادر به تأمین هزینه قبوض برق، آب و... خود هم نیستند.

رئیس آموزش‌وپرورش تفت اضافه کرد: با همه این مشکلات تمام تلاش مجموعه آموزش‌وپرورش تفت این بوده است تا مشکلات در کیفیت آموزش و تحصیل مدارس تفت تأثیر نگذارد.

وی تغییر منطقه کنکور شهرستان تفت را راه‌حل اساسی و مهم برای کاهش مشکلات آموزش‌وپرورش تفت بیان کرد و گفت: منطقه کنکور تفت با مرکز استان، میبد و اردکان یکی است درحالی‌که امکانات آموزشی شهرستان تفت با این پراکندگی جمعیت حتی با این شهرها قابل‌مقایسه هم نیست.

مهدیان در ادامه ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌ها نماینده مردم تفت در مجلس و مسئولان شهرستان شاهد تبدیل منطقه کنکور شهرستان تفت از 2 به 3 باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار