کد خبر: ۴۹۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،در نشستی با حضور فرماندار بافق،دکتر آرن ریجال ارزیاب بین اللملی سازمان ملل و مسولان ارزیاب کشور مباحثی در زمینه تعمیم پروژه بین المللی منارید در سبزدشت این شهرستان مطرح شد.
فرماندار بافق در این نشست،پروژه منارید را مدیریت یک پارچه منابع طبیعی در منطقه خاور میانه عنوان کرد و گفت:این پروژه از سال 2010میلادی در چند استان و شهرستان های کشور درحال اجرا می باشد.
محمد زاده رحمانی بیان کرد:سعی شده در این نشست تجربه سایر شهرستان ها را به بافق منتقل کنیم و بتوانیم این پروژه را در منطقه سبزدشت این شهرستان اجرا کنیم.
زاده رحمانی  افزود:منطقه سبزدشت بافق شامل 40پارچه روستا و آبادی است که با مدیریت یک پارچه منابع طبیعی و منابع آبی این پروژه اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت منابع آبی و حفظ پوشش گیاهی عنوان و تصریح کرد:توسعه پایدار مبنی بر توانمند سازی جوامع محلی در سبزدشت از دیگر اهداف این طرح است.
زاده رحمانی اشاره کرد:این روستا در زمینه توسعه و حفظ پوشش منابع طبیعی ظرفیت دارد و با منابع آبی بکر و دست نخورده آن می توانیم حداقل حفظ موجود و مدیریت مصرف در منابع آبی را در این زمینه داشته باشیم.
وی بیان کرد:مراتع منطقه سبزدشت به وسعتی بالغ بر  200هزار هکتار ، 250نوع گونه گیاهی را داراست که بهترین آنها اشترک و انغوزه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار