محققان دریافتند سیگار کشیدن و HIV توام باهم فرد را در معرض ریسک بالای ابتلا به سرطان ریه حتی بالاتر از افراد سیگاری بدون ابتلا به HIV قرار می دهد.
کد خبر: ۴۹۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 22 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست هشدار دادند افراد آلوده به ویروس HIV و تحت درمان ضدویروسی که سیگار می کشند، ۱۰ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان ریه در مقایسه با ایدز هستند.

آنها دریافتند حدود ۲۵ درصد افراد تحت درمان های ضدHIV که همچنان به سیگار کشیدن ادامه می دهند بر اثر سرطان ریه خواهند مُرد.

در بین افراد سیگاری که در سن ۴۰ سالگی سیگارشان را ترک می کنند تنها ۶ درصد به دلیل سرطان ریه خواهند مُرد. همچنین آنها دریافتند افراد مبتلا به HIV که داروهای ضدویروسی دریافت می کنند اما سیگاری هم هستند، ۶ تا ۱۳ برابر بیش از HIV/AIDS، به دلیل سرطان ریه جان شان را از دست خواهند داد، که البته به شدت سیگار کشیدن و جنسیت شان نیز بستگی دارد.

کریشنا ردی، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «سیگار کشیدن و HIV ترکیب بدی هستند که به سرطان ریه منتهی می شوند.»

محققان با استفاده از مدل شبیه سازی کامپیوتری HIV، خطر ابتلا به سرطان ریه را در بین افرادی که مبتلا به HIV در ایالات متحده آمریکا بودند، بر اساس اینکه آیا آنها در حال حاضر یا سابقاً سیگاری بودند یا هرگز سیگاری نبوده اند، محاسبه کردند و به نتایج فوق رسیدند.
 
 
//مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار