استاندار یزد گفت: تاکنون شش ماه از سال گذشته و شش ماه دیگر نیز اگر بخواهیم همین مسیر را دنبال کنیم به هدف خاصی در حوزه اشتغال نخواهیم رسید.
کد خبر: ۴۹۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 21 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،سید محمد میرمحمدی  در کارگروه اختصاصی اشتغال استان یزد، گفت: در استان یزد با توجه به مجموعه شرایطی که ازنظر انسانی، طبیعی، تجربی و امکانات داشتیم نیازمند تغییر استراتژی و رویکرد جدیدی در استان بودیم که بتوانیم از منابع و امکانات حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور، چالش‌ها، منابع و ظرفیت‌ها را در نظر گرفتیم و به رقابت‌پذیری، بازار و مزیت‌ها توجه کردیم و به‌طور مثال بافت تاریخی را که همیشه داشتیم و با ثبت جهانی یزد ظرفیت جدیدی برای استان ایجاد شد.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال در استان یزد با اشاره به اینکه عمدتاً نگاهمان در مباحث سخت‌افزاری بود، تصریح کرد: این نگاه در حالی بود که شرایط جهانی و روند توسعه آتی بر روی منابع نرم‌افزاری تمرکز داشتند و دنبال تغییر این رویکرد نیز در استان یزد بودیم که بیشتر به سمت منابع نرم‌افزاری باشیم.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه ما نگاه ملی را در کار دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: تمام دستگاه‌های دولتی تلاششان این است که در سطح کشور و بین‌المللی فعالیت داشته باشند تا بتوانند برای کشور مثمر ثمر واقع شوند.

میرمحمدی یادآور شد: هر چه بتوانیم میدان را گسترده‌تر کرده و افرادی که علاقه به بروز استعدادهایشان دارند و خود را در سطح کشور و جهان محک بزنند به میدان بیایند و ما نیز در مسئولیتی که داریم از این عزیزان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد تا به موفقیت خود و کشور کمک کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکل اصلی تسهیلات نیست و باید بررسی کرد تا به مشکل اصلی برسیم، عنوان کرد: تسهیلات می‌تواند به‌عنوان یک ابزار حمایتی در اختیار افراد قرار گیرد اما تاکنون شش ماه از سال گذشته و شش ماه دیگر نیز اگر بخواهیم مسیرها را دنبال کنیم به هدف خاصی در حوزه اشتغال نخواهیم رسید.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال در استان یزد بابیان اینکه متأسفانه در کشور مسیری را دنبال می‌کنیم که سخت‌ترین مسیر است، گفت: در سطح ملی باید کارهای ساده ملاک و تصمیم‌گیری‌ها قاطع باشد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه تنها برای انجام کارهای باقی‌مانده فقط شش ماه دیگر فرصت داریم، افزود: زمانی زیادی نداریم و باید در این راه‌ها برای دست‌یابی به نتیجه دلخواه، ابتدا سرعت عمل را بالا ببریم یعنی در این دو ماه تسهیلات را پرداخت کنیم تا متقاضیانی که تسهیلات را دریافت می‌کنند تا پایان سال چهار ماه فرصت انجام کارهای خود را داشته باشند و بتوانند بستری را برای سال آینده خود نیز آماده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار