کد خبر: ۴۹۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 21 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت بالایی در اقتصاد و اشتغال در حوزه آی‌تی ایجاد شده است، گفت: ظرفیت‌ های آی‌تی برای ایجاد اشتغال در استان یزد باید به بهترین شکل به کار گرفته شود.

 سیدمحمد میرمحمدی  در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آرزوی درک قیام عاشورا در ماه محرم اظهار داشت: با توجه به بحث مطرح شده تغییر استراتژی، در استان بر اساس مجموعه شرایط طبیعی و تجربی و امکاناتی که داشتیم باید رویکردی اتخاذ می شد که بتوان از منابع و امکانات استفاده حداکثری را برد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها دیده شده و حتی خلق ظرفیت ها نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: بازار و حتی رقابت پذیری نیز مورد توجه بوده ضمن اینکه ظرفیت هایی چون بافت تاریخی و میراث فرهنگی در استان وجو دارد و با ثبت جهانی همه امور با توجه به این ظرفیت انجام شده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه به مباحث صنعتی نگاه سخت افزاری داشتیم، گفت: عمده نگاه ها امروز نرم افزاری است و ما نیز باید در این زمینه ورود می کردیم تا ارزش افزوده بالاتری رقم بزند و رفاه و آسایش بیشتری را به همراه داشته باشد و بتوانیم با خلاقیت و نوآوری نسبت به برخی مسائل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در امور اشتغالزایی با نگاه ملی به دنبال انجام فعالیت ها هستیم، افزود: تاکید ما در استان بر تعامل و همکاری بین همه دستگاه ها در راستای اهداف پیش‌بینی شده و بر اساس حرکتی که آغاز شده باید با تمام توان و بر اساس تعامل کار را به پیش برد.

استاندار یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در مدتی کوتاه و اندک تصریح کرد: بحث تسهیلات مدام مطرح می‌شود اما واقعیت این است که تسهیلات ابزاری برای پیشرفت است اما گذشت زمان را نیز باید در نظر داشت که نیمی از سال گذشته و فرصت اندکی برای استان باقی مانده است بنابراین باید سهم استان را بر اساس طرح هایی که تفاهم نامه دارد و عملیاتی می شود، افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما مسیرها برای انجام کار پیچیده است، عنوان کرد: باید مسیرها را کوتاه کرد و راه ها را ساده گرفت تا بر اساس تصمیم گیری ها، با سرعت بیشتر برای رشد و توسعه و پیشرفت اقدام کرد.

میرمحمدی با تاکید بر بسترسازی برای انجام فعالیت ها اظهار داشت: تشکیل جلسات کارگروه برای حمایت است و هر زمانی که لازم است جلسه ای تشکیل شود باید اقدام شود و مدیران نباید مشکل تعیین وقت در برگزاری جلسات داشته باشند.

وی، توجه به بازار کار را از ضروریات هر فعالیتی دانست و عنوان کرد: در حوزه آی‌تی ظرفیت های بالایی داریم و مسائل گردشگری، فرهنگی، معماری و ... دنیای قابل توجهی را می تواند پوشش دهد و عرصه وسیعی را در بر بگیرد و مخاطبین زیادی نیز داشته باشد.

استاندار یزد، تولید محتوا را از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: در هر زمینه ای که بتوان محتوا تولید کرد می توان ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشت و از طریق محتواها می‌توان پیام هایی را منعکس کرد که نیاز جامعه بشری باشد.

وی اضافه کرد: باید از فرصت ها بر مبنای نوآوری و خلاقیت و تدبیر و ابتکار اقدام کرد و بر اساس نیاز بازارهای داخلی و خارجی در مواردی که ظرفیت وجود دارد، اقدام شود تا موفقیت های بیشتری را در سطح استان شاهد باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار