کد خبر: ۴۹۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 21 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: بانوانی که در عرصه صنایع دستی و گردشگری استان یزد فعالیت می‌کنند، به طور ویژه حمایت خواهند شد.

 رقیه کرمانیان در جلسه بانوان کارآفرین و فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد اظهار داشت: امروز فضا برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف در جامعه فراهم است و بانوان در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نباید منتظر وعده‌ها و حمایت‌های فرد یا نهادی بمانند.

وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را به منظور حمایت از بانوان و فعالیت‌های آنها در سطح استان و شهرستان در همه حوزه‌ها به‌ ویژه صنایع‌دستی و گردشگری به کارخواهیم بست و حمایت‌های ویژه ای در این بخش‌ها خواهیم داشت.

کرمانیان تصریح کرد: بانوان باید توانمندی خود را در فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی با ورود به حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاریخی افزایش دهند.

فرماندار میبد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان میبد در حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی گفت: امروز با حمایت مسئولان، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در شهرستان میبد جان تازه‌ای‌ گرفته است.

حسین فلاح افزود: صنعت زیلو، کاربافی و سفال از صنایع ارزشمند دستی شهرستان میبد است که با ورود بانوان، این صنایع رونق خوبی گرفته و هر سال میلیون‌ها تومان از این راه، عاید شهرستان می‌شود.

به گزارش مهر، بانوان حاضر در این نشست نیز ضمن تشریح توانمندی‌های بانوان شهرستان میبد در حوزه هنر، صنایع دستی، گردشگری و ... خواستار اختصاص مکان دائمی برای فعالیت و عرضه محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود از سوی مسئولان شدند که این درخواست پس از بررسی در جلسه مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد شرکت تعاونی بانوان به همین منظور تشکیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار