کد خبر: ۴۹۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 21 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،فرماندار شهرستان میبد گفت: فضای شهری میبد نیازمند مناسب‌سازی برای ۱۴ هزار معلول و جانباز است.

حسین فلاح  در جلسه شورای معماری و شهرسازی که در آن به تشریح قوانین حمایت از معلولان پرداخته شد، اظهار داشت: در شهرستان میبد تعداد زیادی معلول، جانباز و سالمند زندگی میِ‌کنند که این افراد برای تردد در سطح شهر و انجام امور روزمره خود نیازمند مناسب‌سازی‌هایی هستند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام ‌شده در سال‌های اخیر در حوزه مناسب‌سازی سطح شهر میبد بیان کرد: بسیاری از معابر شهری، مساجد، بانک‌ها و اماکن عمومی مناسب‌سازی شده اما برای بهبود شرایط نیاز به همکاری بیشتر همه ادارات و نهادها است.

فلاح تاکید کرد: دستگاه‌ها در این زمینه شرح وظایفی دارند بنابر موظفاند برای تحقق مقوله مناسب‌سازی با کمیته مناسب‌سازی همکاری کنند.

فرماندار میبد تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ معلول و جانباز و بیش از ۱۰ هزار سالمند در این شهرستان زندگی می‌کنند که فضاهای شهری، اداری و عمومی باید برای این افراد مناسب سازی شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد نیز در این جلسه با تشریح قوانین حمایت از معلولان اظهار داشت: مناسب‌سازی، ایجاد فرصتی برابر در راستای دسترسی کودکان، معلولان، جانبازان و سالمندان جامعه است تا این قشر به حداقل نیازهای اولیه خود دست یابند.

خادمی تصریح کرد: شهرداری‌ها در ایجاد چنین فرصتی نقش مهمی دارند و باید تمام توان خود را برای حل مشکل معلولان و جانبازان و سالمندان در سطح شهر و اماکن عمومی در مناسب‌سازی به کار بگیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار