معاون امور اسناد هویتی ثبت اسناد استان یزد گفت: در پنج ماه نخست سال جاری روزانه ۶۸ ولادت و ۱۲ وفات در استان یزد ثبت شده است.
کد خبر: ۴۹۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 21 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی‌ رضازاده در نشست شورای هماهنگی ثبت‌ احوال استان یزد با اشاره به آمار وقایع چهارگانه در استان یزد در پنج ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در طول این مدت روزانه ۶۸ ولادت، ۱۲ وفات، ۲۰ ازدواج و سه طلاق به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ولادت در استان یزد از میانگین کشوری بیشتر است، عنوان کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور ۱.۴۱ درصد است که این نرخ در استان یزد به ۱.۸۵ رسیده است اما آمار ولادت در استان یزد در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش یک درصدی برخوردار بوده است.

رضازاده در مورد آمار فوتی‌های استان نیز اظهار داشت: یزد پس از استان‌های البرز و کرمان سومین استانی است که کمترین آمار ثبت فوت نسبت به سهم جمعیت را داشته و در مجموع آمار فوتی‌ها در استان یزد در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش هشت درصدی برخوردار بوده است.

وی، نرخ ازدواج در استان یزد را نیز ۷.۵ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ ازدواج در استان یزد نسبت به میانگین کشوری یک درصد کمتر است.

رضازاده در مورد نرخ طلاق نیز بیان کرد: طلاق در استان یزد در طول ۱۰ سال گذشته روند صعودی داشته و اکنون یزد در این زمینه در سطح  کشور در جایگاه ۲۷ قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراوانی نام‌ها در استان یزد اظهار داشت: یزدی‌ها علاقه بسیاری به انتخاب نام و القاب ائمه اطهار (ع) دارند به نحوی که نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و امیرعباس به ترتیب بیشترین فراوانی بین نام نوزادان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه و امیرعلی به ترتیب بیشترین فراوانی را بین نوزادان دختر استان در سال گذشته داشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار