به گزارش الف و به نقل شادا، معاون وزیر اقتصاد جزئیات قرارداد مالی یک میلیاردی با اتریش و 500 میلیون یورویی با دانمارک را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۹۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 22 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران که در راس هیاتی برای مذاکره و نهایی کردن قراردادهای اعتباری با اتریش و دانمارک به وین سفر کرده است، با مقامات مختلف اقتصادی آن کشور، شامل وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کنترل بانک اتریش (OKB)دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدارها که از سوی سفارت کشورمان در اتریش هماهنگ شده بود، عراقچی معاونت ارزی بانک مرکزی و سفیر کشورمان نیز حضور داشته و درباره راهکارهای گسترش روابط مالی، بانکی و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت‌وگو و مذاکره شد.

وزیر دارایی اتریش ضمن استقبال از حضور معاون وزیر امور اقتصادی دارایی کشورمان در اتریش و امضای قرارداد مالی یک میلیارد یورویی با اوبر بانک، از اینکه اولین قرارداد با این سطح در اروپا، با اتریش نهایی و امضا می شود اظهار خوشوقتی کرد و آن را عاملی برای توسعه روابط فنی و اقتصادی و بانکی بین دو کشور دانست.

رئیس کل بانک مرکزی اتریش هم در ملاقات با محمد خزاعی، ضمن روبه پیشرفت دانستن روابط بانکی بین دو کشور آمادگی خود را برای ارتقا همکاری‌ با بانک مرکزی کشورمان اعلام کرد. در این ملاقات عراقچی نیز ضمن اشاره به ملاقات‌های خود با برخی بانک‌های مهم اتریشی و افتتاح حساب نزد آنها، آمادگی بانک مرکزی برای اقدامات بیشتر را اعلام نمود.
 
معاون وزیر اقتصاد کشورمان، در ملاقات با رئیس کنترل بانک اتریش و معاون وی، ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب آن بانک در ارائه پوشش‌های تضمینی به بانکهای اتریش برای کار با ایران، بر ضرورت توسعه این همکاری‌ها تاکید کرد و یاد آور شد که پس از لغو تحریمها، OKB اولین موسسه ای بود که ایران نسبت به تسویه معوقات بانک‌های ایرانی ناشی از عدم امکان نقل و انتقالات مالی به آن بانک اقدام و همکاریها و مذاکرات خود را از سر گرفت.
 
خزاعی همچنین با تشریح توافقات مالی اخیر و گسترش همکاریهای سیستم بانکی کشورمان با بانکها و اگزیم بانکهای دنیا، تبلیغات و تهدیدات سخیف مقامات آمریکا و هم پیمانانشان را در روند رو به گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی کشورمان با نقاط مختلف جهان، بی اثر دانسته و با اشاره به توافقات اخیر با کشورهای بزرگ آسیایی و اروپایی، آنرا نشانه عزم جدی ایران بر گسترش تعاملات بین المللی دانست.
 
در این دیدار نیز عراقچی، با توضیح سطح همکاری‌های بین بانکی دو کشور، نوع روابط را رو به جلو و خواستار همکاری‌های بیشتر بین دو کشور در این زمینه شد.
 
براین اساس علاوه بر امضای قرارداد یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش، همچنین طی این سفر با تلاش و همکاری خوب بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری که منجر به نهایی شدن مذاکرات متون قرارداد مالی با دنسکه بانک دانمارک شده، قراردادی به مبلغ اولیه 500 میلیون یورو با عاملیت 10 بانک ایرانی امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار