معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ارسال پیامی درگذشت مرحومه استاد شهناز ایرندگانی بانوی هنرمند سوزن دوز سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۹۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 22 September 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان شرح پیام علی اصغر مونسان به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
 باخبر شدیم یکی از بانوان پیشکسوت هنر سوزن‌دوزی این استان، بانو شهناز ایرندگانی مشهور به شهناز سوزن‌دوز دار فانی را وداع گفت.
این هنرمند استادکار از بازماندگان عصر طلایی سوزن‌دوزان دهه چهل و پنجاه و از افتخارات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم است.
بی‌شک فقدان این هنرمند بزرگ که عمری را وقف حفظ و احیای هنر اصیل سوزن‌دوزی کرد، ضایعه‌ای برای جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور است.
اینجانب درگذشت این بانوی هنرمند را صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بستگان معزّا صبر جزیل مسئلت دارم.
علی اصغر مونسان
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 
گفتنی است بانو ایرندگانی از بازماندگان عصر طلایی سوزندوزان دهه چهل و پنجاه بود؛ شهناز ایرندگانی و سایر زنان هنرمند پیشکسوت در عرصه‌ی سوزن دوزی تنها هنرمندان و صنعت‌گرانی بودند که از دهه‌های طلایی سوزن دوزی بلوچ حرف‌هایی برای گفتن داشتند و با مرارت‌های بسیار برای حفظ هنر اصیل کوشش‌ها و جان‌فشانی‌ها کردند‌.

شهناز ایرندگانی، سوزن دوز باسابقه و بنامی است که از سال 58 تا سال 77 زیر نظر سازمان صنایع‌دستی به عنوان استاد کار فعالیت می‌کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار